COOPERATIVES 5è: LA FIRA DE SANT JORDI

Els alumnes i les alumnes de 5è de l’escola Pompeu Fabra de Vallirana, amb suport de l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, hem organitzat dues cooperatives diferents: els BOIXIMANS (de 5èA), i els COPEAREG-KIDS (de 5èB). Aquest projecte serveix per a que els nens/es sapiguem que muntar una empresa o una botiga no és tan fàcil, que hem de saber demanar permisos a l’ Ajuntament i que hem de fer esforços per a muntar algun comerç.

Amb aquest projecte els nens/es hem après a treballar en grup, a escoltar-nos… Hem creat unes miniempreses: hem fet samarretes, tenim president i vicepresident, tresorera i vicetresorera, secretari i vicesecretari, cada membre de la cooperativa ha pogut col·laborar amb tots i aprendre a escoltar els altres… És un projecte al·lucinant!

El 23 d’abril de 2019, els nens i nenes de 5è vam estar venent a la fira de Sant Jordi, al recinte del Molí de Can Batlle, els productes artesans que havíem estat fent nosaltres mateixos al llarg d’aquest curs.

Va ser una experiència molt maca i divertida. Va venir molta gent i hi havia un ambient molt festiu. Tothom anava amb llibres, roses i tot el que compraven a les nostres paradetes.

Al final ens vam posar molt contents quan vam veure que ho havíem venut tot, tant estant a  la paradeta que teníem muntada o passejant per la fira oferint els nostres productes. La venda dels productes va ser tot un èxit.

Ara amb els diners que hem recaptat les dues classes farem una donació del 10% a una ONG. Això ens farà sentir molt bé, haurem pogut ajudar a algú. I amb els diners que quedin decidirem quina activitat podem fer tots junts.

Va ser una experiència inoblidable! VEGEU EL SUPER VÍDEO

I UNES SUPER FOTOS