La inclusió com un aprenentatge.

Hola, Pompeus!

Com sabeu la inclusió és un dels pilars de la nostra escola, ja que creiem fermament que tots els alumnes són capaços d’aprendre. Per aquesta raó els alumnes de 5è fa uns dies van realitzar una dinàmica molt interessant dirigida cap a un aprenentatge molt significatiu.

Des de l’escola, volem que els nostres alumnes siguin capaços d’empatitzar amb aquelles persones que per alguna raó, pateixen alguna deficiència. En aquest cas els alumnes van fer un treball per saber que senten aquelles persones amb deficiència visual.

Van tapar-se els ulls amb un antifaç i vam crear diferents reptes, per veure quina era la seva reacció. Com podeu veure en les fotos, els alumnes van utilitzar els diferents sentits, com el tacte, l’oïda per poder orientar-se correctament en l’espai.

Quan van acabar la dinàmica, van tindre un espai de reflexió, en aquest espai van sortir conclusions molt interessants com:

• Van sentir por de no saber on eren realment.
  • Havien de concentrar-se molt per escoltar l’entorn.
  • Van haver d’emprar el tacte per arribar d’un lloc a un altre.
  • Molts van sentir-se indefensos perquè no sabien que hi havia al seu davant.

Alguna d’aquestes reflexions, van ajudar a empatitzar amb aquelles persones amb deficiència visual i van poder experimentar en primera persona aquestes situacions quotidianes que moltes vegades no som conscients.

Ajudar als altres sempre és una bona opció.

Podeu veure la resta d’imatges en el següent enllaç:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *