FIRST LEGO LEAGUE – Electrofabra

Això és el que es diu un dissabte ben complet! Els alumnes de 6è de l’Escola Pompeu Fabra van participar a la First Lego League 2022-2023 a Tarragona, i ho van fer amb molta energia i entusiasme. Van ser un dels 24 equips que van prendre part en aquest esdeveniment, i van fer una presentació espectacular sobre energies renovables.

El projecte dels alumnes del Pompeu Fabra va ser crear una font d’energia elèctrica a partir de la rotació d’un carrusel en un parc infantil. Això significa que mentre els nens i les nenes juguen al parc, estan generant electricitat que pot ser utilitzada per altres fins. No us sembla genial? Aquest projecte és una prova més de com els joves poden ser creatius i innovadors quan se’ls dóna la oportunitat.

La jornada va començar molt d’hora, amb el registre d’equips abans de les vuit del matí. Però els alumnes del Pompeu Fabra no van mostrar cap signe de cansament. Van arribar ben disposats a passar un gran dia. Després de la cerimònia d’inauguració, van començar a jugar la primera ronda amb el seu robot, que va aconseguir una puntuació de 165 punts. Això els va posicionar en la quarta posició, tot un orgull per començar!. Entre descans i descans, els alumnes van establir contacte amb altres equips participants, compartint experiències i fent xarxa social. Això va enriquir el seu coneixement sobre altres projectes innovadors.

Després, va arribar el moment de fer l’exposició del seu projecte innovador davant del jurat i les famílies assistents. Van presentar el seu projecte amb molta confiança, segurs del que havien creat i el valor que aporta a la societat.

La segona ronda del joc del robot es va dur a terme a les 11:15. Els alumnes del Pompeu Fabra van repetir la seva puntuació anterior, però els altres equips van millorar les seves puntuacions. No obstant, els nostres alumnes van mantenir el cap ben alt i van seguir lluitant fins al final.

L’última ronda amb el robot ja no era puntuable, però els alumnes van seguir demostrant el seu compromís amb el projecte. I així es va donar pas a l’acte de cloenda, on autoritats i òrgans organitzatius de l’event, van explicar tres projectes actualment vigents i que gràcies a la promoció en joves i infants com la FLL, fan possible el seu desenvolupament en un futur.   Finalment es van fer el lliurament de medalles i trofeus. Els alumnes del Pompeu Fabra van ser mereixedors de la seva medalla, però el més important va ser la seva experiència i el coneixement que van adquirir.

En resum, els alumnes de 6è de l’Escola Pompeu Fabra han pogut viure aquesta oportunitat i van demostrar una gran dedicació i entusiasme a la First Lego League 2022-2023. Van ser creatius i innovadors, i van demostrar com els joves poden aportar valor a la societat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *