TENIM CURA DELS ARBRES DE L´ESCOLA

Al pati de la nostra escola hi tenim varietat d´arbres: acàcies, oms, mèlies, plataners, moreres, catalpes i un pi.

Cal tenir cura d´aquests arbres, ens donen ombra, conviuen amb nosaltres i ens ajuden a viure, netejant l´aire que respirem.

A vegades, aquests arbres emmalalteixen, i això és el que els ha passat a alguns dels nostres arbres.

Una eruga, que es diu galeruca, ha atacat els oms. Es posa rere l´escorça de l´arbre i el va infectant. Aquesta eruga la porta un fong que es diu grafiosis.

Per a curar- los, avui han vingut tècnics de l´empresa Mentha, contractada per l´Ajuntament, i els de Cicle Inicial i els de Cicle Mitjà hem vist com es fa aquest tractament.

Els han injectat com una “vacuna”, amb un medicament que es diu abacmectina, que elimina aquesta eruga. D´aquesta mena de tractament, es diu endoteràpia (que es treballa per dins i és més efectiu). També es podria fumigar (per fora).

D´aquí a uns dies en veurem els resultats.

CAL CONSERVAR SEMPRE EL NOSTRE ENTORN!!!