LLENGUATGE COMPUTACIONAL A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest curs hem introduït la Robòtica a l´escola. Aquesta es treballa amb diferents eines, que tenen com a objectiu facilitar l´aprenentatge i l´ús, en definitiva,  la introducció a la programació.

Aquestes eines disposen d’un entorn amigable que incorpora factors motivacionals i que posen en funcionament diferents habilitats.

El que tenen en comú aquestes eines però, és que la majoria d’elles no pretenen convertir als seus usuaris en programadors experts, sinó facilitar el desenvolupament de diverses habilitats multidisciplinars que es posen en marxa quan s’elaboren petits programes encaminats, per exemple, a la resolució de problemes matemàtics o a la creació de jocs senzills.

Des d’aquesta perspectiva, usar els ordinadors (així com altres dispositius i ginys programables) per crear projectes genera alguns avantatges sobre l’ús habitual dels mateixos:

Permet desenvolupar el pensament abstracte. Fomenta la creativitat i el pensament lògic. Programar consisteix a resoldre un problema.
• Afavoreix el desenvolupament del pensament algorítmic. Fomenta la capacitat d´ordenar ideees, de ser més estructurat y organitzat.
• Posa en funcionament processos creatius que poden ser realitzats mitjançant treballs col·laboratius. Fomenta les relacions socials amb altres nens i nenes.
• Aglutina la utilització de diferents “intel·ligències” en projectes compartits: lingüística, matemàtica, artística, espacial, musical, interpersonal i intrapersonal.   Fomenta l´afany de superació.

Cal començar, però, pel principi i treballar el llenguatge computacional.

Aquí teniu unes imatges dels i de les alumnes de P4. Han treballat amb el Bingo Animals, de Lego.

Colors, formes, treball cooperatiu i col- laboratiu….