EI 3 anys gaudint de la primavera!

Des de l’arribada de la primavera a les classes de les Fades i els Dinosaures hem gaudit de propostes ben primaverals, però especialment aquestes darreres setmanes que el bon temps, la flora i fauna d’aquesta estació ens han visitat!

Roselles, margarides, dents de lleó, roses, calèndules, tulipes, geranis, lliris… Són alguns dels noms de flors que hem conegut i estem aprenent a reconèixer. Les hem descobertes gràcies a cançons, imatges que hem anat buscant o trobant als contes de la classe, a les troballes pels voltants de l’escola, de camí cap a casa o l’escola, els caps de setmana… Algunes que hem pogut anar recol·lectant han donat vida al nostre racó de la primavera, altres les hem aprofitades per fer obres d’art i manualitats. Unes escultures de primavera amb pasta de sal de colors feta per nosaltres mateixos, uns pentinats de primavera ben esbojarrats, unes cortines per la classe… Que guarnida ens ha quedat! També ens hem engrescat a tenir una planta per cuidar-la, ara hi ha un encarregat de regar-les, però és entre tots i totes que observem els canvis que es van produint i tenim cura de què tingui tot allò que necessita: terra, aigua i llum. També ens hem animat a plantar algunes llavors i ara ja estem veient com hi creix la gespa, les llenties i a l’espera de veure què passa amb les mongetes. Darrerament, a més a més, hem fet una plantació individual en uns gots que hem decorat de forma molt divertida… Estem impacients per veure que en sortirà!

Abelles, marietes, formigues, papallones, porquets de sant Antoni, cucs de terra… Són alguns dels insectes que hem observat amb deteniment i curiositat: els seus colors, les seves formes, com es belluguen… També hem escoltat de ben a prop una colla d’ocells cantaires i ens hem fixat en els nius que s’amaguen a les branques dels arbres de la muntanyeta i, fins i tot, en alguna farola del parc. Després que un infant portés un niu de cotorra a l’aula la veritat és que se’ns va despertar aquest interès, ens hem fixat en com estan fets i conversat envers aquest tema.

Vermell, rosa, violeta, blau, verd, groc, magenta… Quin ventall de colors compon l’arc de sant Martí i com ens ha captivat jugar i explorar amb els colors i les seves barreges! Hem fet jocs de llum amb llanternes en superfícies reflectants i translúcides, experiments en gran grup com el de “l’aigua que camina” i d’altres de més lliures per descobrir la barreja de colors utilitzant lacasitos, cotons, pipetes, aigua, pintures i papers diversos. Ha estat engrescador veure com es tenyien, com els colors passaven d’un paper a un altre, o fins i tot, del paper a l’aigua com per art de màgia!

El bon temps ens ha permès gaudir dels espais exteriors de l’escola i dels seus voltants. Hem aprofitat les estones al pati per observar amb deteniment al món natural que ens envolta i fins i tot l’hem intentat captar fent pintura a l’aire lliure… Ha estat magnífic veure com d’arbre a arbre els infants han anat creant la seva representació i interpretació del medi natural en un llenç transparent compartit d’art efímer. I com ja sabeu hem fet dues petites sortides: a l’hort de la Font trobada i al Parc de la Primavera. A l’hort hi vam poder veure algunes de les flors que ja coneixem i vam descobrir-hi també diferents fruites (maduixes, tomàquets, raïm), hortalisses (carabassons, carxofes, cibulet, faves, api, escarola, enciam) i plantes aromàtiques (romaní, orenga, coriandre, farigola, menta, lavanda). Moltes gràcies, Olimpia i Laura, per guiar-nos per aquest paradís verd tan proper a l’escola i explicar-nos tantes coses, ens va encantar ajudar-vos a regar la parcel·la que hi té l’escola.

Ja ho veieu famílies, estem meravellades amb aquesta estació i gaudint molt de l’entorn natural que ens envolta. Aquesta setmana teniu feina a mirar fotografies, ens ha costat molt fer la selecció d’entre tantes propostes primaverals viscudes!!!

Àlbum EI 3A, Fades

Àlbum EI 3B, Dinosaures