Educació Infantil celebra la Setmana literària

Des de principis de setmana a les classes d’infantil ja s’ensumava que alguna festa gran estava a punt d’arribar… Divendres va ser la Diada de Sant Jordi però a l’escola l’hem volgut celebrar fent tota una festa literària al llarg de la setmana!!!  La imaginació, la literatura i la creativitat doncs, han estat les protagonistes d’aquests dies. I la rosa, el llibre i els personatges de la llegenda, de les creacions artístiques dels més petits.

Com no podia ser d’una altra manera els llibres han estat un dels motors de les converses d’aula durant la setmana literària. Ens hem endinsat en el món màgic dels contes inventant-nos les nostres pròpies històries, hem gaudit de les representacions amb ombres xineses dels alumnes de sisè i ens hem intercanviat contes de les biblioteques d’aula entre les classes d’un mateix nivell. També hem escoltat i teatralitzat la llegenda de Sant Jordi i altres versions alternatives d’aquesta com: La princesa els llibres i el drac, Santa Jordina, Georgina i la dragona…, entre d’altres. Totes aquestes vivències ens han ajudat a evidenciar que llegir és somiar, és imaginar, és interpretar, viure i aprendre. I també a transmetre i fer créixer el gust per la lectura i voler aprendre a llegir, que és ja tan palès en els infants d’aquestes edats.

Per donar a conèixer la cultura popular catalana d’aquesta festivitat les propostes d’aprenentatge a l’aula s’han engalanat amb racons de lectura, de construcció de castells, tallers de roses, de dracs, de titelles i punts de llibre.  La sala de psicomotricitat s’ha convertit en l’escenari perfecte on els infants han representat i reversionat la coneguda llegenda, i un munt d’històries més fruits de la seva imaginació. El vestíbul d’infantil ha acabat esdevenint un mostrari de les produccions literàries que amb molta dedicació cada grup ha creat.

I… Com ja és tradició a l’escola, per acabar aquesta gran festa, hem fet un esmorzar ben especial: xocolata amb galetes! També hem visitat  la paradeta de llibres que vestia per l’ocasió la biblioteca de l’escola. Cada grup s’ha emportat una selecció de llibres per la  seva classe. El pati, aquest últim dia, ha resultat ser l’espai exterior idoni on compartir llibres amb els companys, degustar una dolça xocolatada i gaudir del joc entre iguals en un dia esplèndid de primavera.

Ja ho veieu… Ha estat ben bé una SETMANA DE LLEGENDA!

I catacrac-catacric, si voleu veure les fotografies  de cada grup, feu clic aquí:

EI 3A, les Fades

EI 3B, els Dinosaures