SexAFIN va començar durant el curs escolar 2018/2019 a l’escola Pau Casals, amb el finançament de la Diputació de Barcelona i de l’ajuntament de Sant Llorenç d’Hortons. Des de llavors, el projecte ha continuat al Penedès i s’ha replicat a diferents contexts.
A través de metodologies participatives es generen espais de diàleg on els infants, les persones professionals de l’educació, les famílies i la comunitat poden parlar de les diverses dimensions de la sexualitat, acompanyats de les antropòlogues del Centre AFIN i el personal voluntari de l’associació AIDIS.
SexAFIN és, doncs, un projecte de recerca-acció que, des del 2017, col·labora amb les comunitats educatives en la reflexió sobre com acompanyar els infants a la sexualitat, a través de les preguntes i l’escolta activa en el diàleg dels col·lectius participants. És així com, cada centre educatiu genera un projecte propi i diferenciat, segons el que infants, famílies i professorat expressen en relació a la sexualitat i la infància, un dels temes més delicats/complexes d’abordar en la societat contemporània.
Els principals resultats del projecte mostren com la sexualitat i la infància es construeixen com a paraules antagòniques perquè el que adults i infants entenen per sexualitat és un coit vaginal, moltes vegades amb fins reproductius. Aquesta manera d’entendre la sexualitat genera desigualtats de gènere i dissocia la sexualitat dels cossos infantils. SexAFIN proposa mostrar un significat ampli de la sexualitat a través de les sensacions del propi cos en relació amb si mateix o amb altres persones.
En aquest ENLLAÇ podreu veure el recull de material generat a partir de l’experiència a la nostra escola. Podeu visitar també la WEB DEL PROJECTE i saber-ne més.


