Aquest curs, els nens i nenes de 6è hem participat en un projecte d’intercanvi amb una
escola del sud de França, concretament de Soustons. Per comunicar-nos, hem utilitzat
l’anglès com a llengua comuna entre els dos grups.
El projecte s’ha desenvolupat en diverses etapes. En primer lloc, vam crear un logotip per
representar-lo. Després, vam intercanviar fotografies de les nostres escoles i les vam
comentar per conèixer millor els espais on estudiem. Més endavant, vam compartir una
fotografia de cada grup i vam jugar a endevinar qui era qui a partir de les descripcions que
havíem preparat.
Finalment, com a activitat de cloenda, vam gravar la cançó protagonista del projecte, This
World Is a Mess, de Donna Hightower. Feu Clic a la imatge per veure’l.
Per culminar aquest treball, hem enregistrat un vídeo en què apareixen els nens i nenes de
les dues escoles. En aquest vídeo hem intentat reflectir el missatge de la cançó: que, tot i
que de vegades el món pot semblar un caos, també som capaços de trobar l’harmonia i
treballar junts per construir un entorn millor.
La valoració d’aquesta experiència ha estat molt positiva per part de tots els participants.
Aquest projecte ens ha permès practicar l’anglès d’una manera motivadora, conèixer una
una altra cultura i establir vincles amb alumnes d’un altre país. Esperem poder continuar
participant en iniciatives com aquesta en el futur.

