Projecte RetoTech – 6è

Aquest any l’alumnat de 6è de primària participa en el Projecte Retotech de la fundació Endesa.

Per participar vam fer aquest vídeo i gràcies a ser escollits, ens van enviar 10 kits de les plaques de robòtica “Zum Kit Junior de BQ” i una impressora 3D.

Aquí teniu el web creat pels alumnes del nostre “projecte La Endesilla”

La finalitat d’aquest projecte és aprendre a programar robots, dissenyar i imprimir en 3D, i dur a terme un projecte final que haurem d’exposar en un lloc a determinar el pròxim 8 de juny, juntament amb totes les escoles i instituts de Catalunya que participen.

El nostre projecte final es basa en una necessitat real.

Els alumnes de Cicle Superior duen a terme un projecte d’aprenentatge i servei amb el casal de gent gran Casa Nostra , enviant-se cartes per treballar l’expressió escrita i establir un vincle entre ells.

En una de les cartes, una senyora els hi va explicar que ja no podia anar al casal perquè tenia mal a les cames i, a partir d’aquesta, ens vam plantejar com ajudar-la. Una de les idees que va sorgir, va ser fer un prototip d’una cadira de rodes medicalitzada.

Vam fer una pluja d’idees amb què volíem fer i ens vam posar a treballar. Primer vam programar i muntar les diferents parts mecàniques de la cadira:

Després, vam prendre mides i vam dissenyar les peces que necessitàvem, i les vam imprimir amb la impressora 3D:

Vam muntar la cadira amb material reciclat, cartó, porexpan, cartolina. Vam pintar-la, decorar-la i vam cosir les diferents parts:

Finalment, hem aconseguit un prototip de cadira funcional. Aquestes són les seves característiques:

• Avança cap endavant, cap endarrere i s’atura mitjançant els botons de direcció.
  • Pot girar a l’esquerra i a la dreta prement els botons de direcció.
  • Té un sensor al reposabraços esquerre que mesura la temperatura corporal, i si aquesta és superior a 37ºC, t’avisa que tens febre amb una música.
  • Té un sensor de distància que atura la cadira si detecta un esglaó o un forat.
  • Quan es fa fosc s’encenen les llums.
  • Té llums intermitents de color vermell al darrere per ser vistos.
  • És còmoda. Té un coixí i una capota per quan plou.
  • Té 2 retrovisors.

El projecte el vam presentar al casal de gent gran Casa Nostra i els hi va encantar i els alumnes van gaudir molt de l’experiència.

A més a més, hem de presentar un vídeo del nostre projecte. Quan el tinguem preparat el penjarem al web de l’escola.