Sortida a l’Espai Cràter i al volcà Montsacopa

El llibre digital de 3r de Pycto es titula “Aventures a Mongolongo”. Segons la història, Mongolongo és una illa amb un volcà. A principis de novembre, a la pàgina 4, els nens i les nenes de 3r van estar documentant-se sobre els volcans (tipus d’erupcions, aparició, parts … ), van fer uns murals i els van presentar als seus companys i a les seves companyes. Per conèixer els volcans de més a prop, es va decidir fer una sortida a Olot, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

La sortida va ser el passat 2 de juliol. Després d’una estona d’autocar i d’esmorzar, l’alumnat va entrar a l’Espai Cràter a fer el taller “Alerta! S’apropa una erupció?”. En aquest taller van poder conèixer els misteris de l’interior de la Terra i experimentar per descobrir que hi ha ones que es creen dins de la Terra i que són les responsables que es produeixin terratrèmols. També van construir una eina capaç de detectar els terratrèmols i les possibles erupcions volcàniques: un sismògraf.

Tot seguit van visitar el volcà que hi ha allà al costat, el Montsacopa, per dins i per fora. Mentre caminaven, tenien un guia que els anava fent explicacions sobre el parc natural, les pedres volcàniques, la lava, el con, el cràter …

Després van jugar i dinar dins del volcà. S’ho van passar molt bé muntant la seva cabana i buscant conills!

Abans de tornar cap a l’escola, van passar pel fort que hi ha a dalt de tot del volcà i s’hi van fer una foto de grup. Podeu veure aquesta foto i tota la resta AQUÍ.