La catedral de Girona

El passat dijous dia 15 de juny, els alumnes de sisè de primària van fer una sortida a la catedral per fer una petita cloenda el projecte que havien fet durant aquests anys a l’escola. Durant el recorregut per anar a la catedral, van fer una petita ruta matemàtica que sobretot es basava en l’arquitectura. En arribar a la catedral, vam observar la façana i l’absis amb els seus detalls arquitectònics. Un cop a dintre, vam observar les maquetes dels estils arquitectònics de la catedral i les diferents fases de la seva construcció. Després vam observar la nau central amb tots els seus detalls. Observant les capelles, vam veure una de les persones més importants per a la nostra ciutat i país: l’Ermessenda de Carcassona. I just a l’altre costat, la d’en Ramon Berenguer II, el seu besnet, també molt important per a la ciutat. La mestra de sisè de primària ens va portar al museu on vam veure els tresors de la catedral. Vam poder veure el Tapís de la creació que ens va agradar molt i amb la gran explicació de la profe, el vam comprendre més. En sortir, vam anar el museu jueu de Girona per finalitzar la ruta matemática, on vam veure l’estrella de David. En aquesta sortida vam saber més sobre la catedral i sobre arquitectura.

M. R i G. E.