L’escola Ventura Gassol

• Inaugurada l’any 1935 (Edifici de la Rambla)
  • L’any 1975 es fa un edifici nou al Camí de Reus, mantenint el parvulari a la Rambla
  • El curs 2002-03 s’unifiquen els dos edificis
  • El curs 2004-05, el centre és de 2 línies
  • El curs 2006-07 s’acaba l’ampliació

El Morell

El municipi del Morell està situat al bell mig de triangle definit per les tres ciutats més importants del Camp de Tarragona (Tarragona-Reus-Valls)

La població del Morell és de 3545 habitants, en data de maig del 2012. Aquesta xifra se sobrepassa  amb una població no censada.

Notícia històrica

L’any 1173 l’arquebisbe de Tarragona Guillem de Torroja i el rei Alfons I donaren un tros de terra del terme del Codony a Berenguer Prats i a la seva muller, Dolça, per tal que s’hi establissin i repoblessin.

El Castell

A finals del segle XII es va construir el primer castell, on ara hi ha el jardí. El 1769, el castell es trobava en estat de ruïna total, i després d’un plet centenari, Plàcid de Montoliu i Boixadós, pren possessió de la senyoria del Morell,  i manà derruir-lo.

El 1778, la vídua de Pere de Montoliu i Erill, pacta la construcció d’una nova casa-castell al lloc del Morell

El segle XX, el Consistori del Morell comprà l’edifici i el reconvertí en l’actual seu de l’Ajuntament de la població.

El Morell era un poble agrícola, amb el conreu de l’avellana i el préssec.

En l’actualitat la gran majoria de la gent viu de la Indústria Química, mantenint el cultiu de l’avellana com a cultiu emblemàtic de l’agricultura.

El comerç i els serveis s’impulsen a partir de la instal·lació de la refineria.

Entitats culturals

• Centre de serveis per a la gent gran
  • Clubs Esportius del Morell
  • Centre Cultural (Biblioteca, Ludoteca, Auditori)