Pati

“Algú ha escrit que l’ambient ha de ser una espècie d’aquàrium que reflecteix

les idees, la moralitat, les actituds, les cultures de les persones que hi viuen.

Els infants estan en constant recerca, són competents i experimentadors: l’espai

ha de ser, doncs, acollidor, ric en propostes, estímuls i reptes. Els llocs i els espais

han d’estar pensats i organitzats per permetre que totes les intel·ligències

s’impliquin, activant connexions entre l’experiència i el pensament.”

L. Malaguzzi

EL PATI DE L’ESCOLA, UN ESPAI EDUCATIU

El curs 17/18 iniciem un projecte amb l’objectiu de crear nous espais per als dos patis de la nostra escola, el d’infantil i el de primària.

Alguns membres del claustre participen d’un assessorament i un formador ens ajuda a posar fil i agulla a aquest projecte. A la vegada ens engresca a confiar que aquest canvi és possible i ens encomana de la il·lusió de pensar que entre tots, ho podem fer realitat.

Iniciem l’estudi del joc que es fa en els dos patis i dels diferents espais…

Pati d’Infantil i els diferents espais

Pati de Primària i els diferents espais

Paral·lelament es demana als alumnes que ens facin arribar les seves propostes i idees de com els agradaria que fos el pati (materials, jocs, espais…). Aquest procés de canvi també inclou a les famílies, convidant-los a col·laborar en el muntatge d’aquests espais i demanant-los que ens facin arribar records del seu pati de quan eren petits.

Col·laboració  de les famílies

A principis del curs 2018/19 es comencen a veure els primers canvis i això ens engresca molt a tots plegats doncs aquestes noves propostes resulten tot un èxit entre els nostres alumnes.

Espais i materials nous

Pensem que l’espai del pati és un entorn que ofereix moltes possibilitats, tant de joc com d’aprenentatge i també social per a la celebració i la convivència, és per això, que potenciem que se’n pugui fer un ús més enllà de la franja horària destinada com a esbarjo.

Aquí podeu veure un muntatge audiovisual realitzat per alumnes de sisè dels dos patis.

Us animem a seguir col·laborant en aquest projecte!!