Eleccions Consell Escolar

El Departament d’Educació ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun dels sectors que formen els consells escolars.

Què és un Consell Escolar?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment de les seves activitats.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de mestres i la meitat de representants del sector famílies d’alumnes (aquestes eleccions són 3 membres per sector).

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

• La directora del centre, que n’és la presidenta.
  • La Cap d’Estudis.
  • El Secretari (amb veu però sense vot).
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 5 mestres elegits pel Claustre.
  • 5 pares/mares/tutors o tutores legals elegits entre ells, inclòs 1 representant de l’AMPA.
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).
  • 1 representant del personal d’atenció educativa (PAE).

TOTAL: 16 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector famílies, sector mestres, sector serveis). Excepte:

• La directora, la cap d’estudis i el secretari.
  • El/la representant de l’Ajuntament.
  • El/la representant de l’AMPA que la designa la pròpia associació.

Qui té dret a vot?

Tots els pares, mares i els/les tutors/es legals, els fills i filles dels quals estiguin matriculats/des al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

• A partir del 3 de novembre podeu comprovar el cens de mares i pares. El trobareu al taulell d’anuncis situat abans d’entrar al rebedor de l’escola.
  • Poden ser candidats/es al sector de pares: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per se candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a l’escola i descarregar d’aquest mateix article. Hi ha temps fins el 18 de novembre.

PRESENTACIÓ CANDIDATURA

• Votacions: Les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o el tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre.
  • Mesa electoral: A la mesa electoral hi haurà el director i dos pares o mares que els hi hagi tocat per sorteig. Actuarà de secretari7a el pare o la mare de menys edat.

Calendari de la convocatòria d’eleccions al Consell Escolar

DIA HORA LLOC ACTE
Dimarts 2 novembre 2021 a les 9h al taulell rebedor Publicació del cens sector Mestres
Dimecres 3 de novembre de 2021 a les 9h al taulell anuncis exterior (davant secretaria) Publicació del cens sector Famílies