Inauguració Escola Santa Eugènia – Setembre 1939

L’escola es va estrenar el setembre del 1939. Prèviament ja hi havia hagut una petita escola al barri i en tenim constància pel diari de classe del mestre Ferran Rahola de l’any 1936.

L’escola estava situada al poble Santa Eugènia de Ter que fou municipi fins que al 1963 s’annexionà a la ciutat de Girona.

Durant la guerra civil l’església del poble fou bombardejada i cremada i amb les pedres i bigues que es van poder salvar començaren a construir la nostra escola. L’Ajuntament de l’època, segona República, va tenir interès en construir l’edifici ja que la filla d’un alcalde havia estat atropellada mentre anava camí cap a l’escola a Girona.

Els plànols originals de l’edifici són de l’època de la República però l’edifici s’acabà l’estiu de 1939. El marquès de Camps fou qui donà els terrenys, en aquell moment allunyats del nucli urbà.

Una vegada acabat l’edifici allotjà a part de l’escola, l’ajuntament, el jutjat i l’església. D’aquesta última l’escola encara en guarda el cor i l’altar. També els mestres hi vivien i fins i tot el secretari de l’ajuntament.

El pati de l’escola tenia límits naturals com el Riu Güell i també les vies del carrilet d’Olot i al davant de l’escola hi havia el Pont del Dimoni, antic pont medieval desmuntat el 1968 del qual se’n guarden les pedres i en breu el tornaran a muntar.

En els anys de postguerra es convertí en el centre neuràlgic del barri i així continuà fins que a finals de 1950 construïren l’església de Sant Narcís i ja cap els setanta amb la vinguda d’immigració de pobles gironins i de gent de l’Estat Espanyol es feren altres escoles al barri.

L’edifici malgrat els canvis es conserva semblant als seus inicis: classes espaioses i amb molta claror i amb l’encant de fa 80 anys.

El curs 2014-2015 en vam celebrar el 75è aniversari.

En els anys setanta es va pintar de color groc i des de llavors es coneguda popularment com el “col.legi groc”.