Les trobades del Cafè del Prat, un espai per compartir.

Un parell de cops al trimestre a la biblioteca escolar organitzem “El Cafè del Prat”, unes trobades per les famílies de la nostra escola. Es tracta d’un espai per compartir com gestionar situacions que es poden donar en el dia a dia amb els infants a través de la lectura. La idea és oferir a les famílies un moment de calma on poder expressar neguits i intercanviar experiències. Per contribuir aquests bon ambient, mentre es porta a terme la tertúlies les famílies poden fer un cafè; d’aquí el títol de l’experiència. Es duen a terme els divendres a la tarda a la biblioteca de l’escola mentre els nens i nenes estan a classe, amb l’organització i conducció de la sessió per part de la mestra responsable de biblioteca i una altra mestra de l’escola.

Per cada sessió, es prepara una bossa amb un recull de llibres relacionats amb una temàtica concreta (per exemple, gestió de pantalles o l’autoestima i l’acceptació). Durant la sessió, les mestres introdueixen el tema a tractar, presenten els llibres i n’expliquen un com si ho fessin als infants. A partir de la lectura, es genera una tertúlia/debat entre les famílies entorn la temàtica tractada. En acabar la sessió, per torns, les famílies que ho sol·liciten es poden endur la bossa en préstec durant uns dies a casa per compartir els contes amb les criatures.

L’última sessió realitzada s’anomenava “I si en parlem?” i abordava la gestió i resolució de conflictes. Com a exemple de la bibliografia compartida a cada sessió, aquí podeu consultar una mostra: https://agora.xtec.cat/escolapratdelariba/general/bibliografia-el-cafe-del-prat/

És una iniciativa que fa ja tres cursos que es realitza amb gran èxit entre les famílies, que agraeixen que la biblioteca els ofereixi un espai per compartir neguits i estratègies.