Des de l’ escola Josep Pous i Pagès apostem fort per les experiències inclusives, on tot l’alumnat pot participar-hi i sentir-se útil; les experiències globalitzades, on treballem simultàniament diferents àrees i dimensions; així com per les experiències competencials ,on els alumnes aprenen a fer i aprenen a conviure realitzant una tasca que els conecta i motiva especialment.
Aquí us deixem una petita mostra d’aquestes experiències.
Aprofitant que havíem de repartir la fruita a l’escola, vam decidir treballar l’estadísitca de manera manipulativa seguint aquesta seqüència:
1r.- Vam recollir la fruita del menjador.
2n.- Vam anar classe per classe a repartir-la.
3r.-A cada aula cadascú feia una tasca diferent: un explicava el que anavem a fer, altre realitzava un recompte, un altre alumne ho anotava i finalment, un alumne diferent feia el repart.
4t.- Amb les dades recollides, hem realitzat una sessió d’estadísitica a la classe emprant els multicubs.
5è.- Hem fet una gràfica on hem anat representant quantes peces de fruita vam repartir a cada classe.
6è.- Finalment, ens hem fet i respost preguntes mirant-nos la gràfica que havíem construit.
Ha estat una experiència molt enriquidora!