On som

El municipi de Pau s’estén pels vessants meridionals de la Serra de Rodes, en contacte amb la plana al·luvial de la conca de la Muga , a la rodalia del desaparegut estany de Castelló, i amb els aiguamolls de l’Empordà. El poble es troba entre la muntanya i la plana .El lloc és esmentat ja l’any 882. L’antic castell de Pau esdevingué centre de la baronia de pau.

El conjunt municipal s’agrupa entorn de l’església i la plaça i s’allarga pels camins que hi condueixen. Les  cases moltes d’elles de dues plantes i amb golfes o graners a la part superior, cellers coberts amb volta de pedra o de maó als baixos i terrasses adossades a les façanes sobre arcs de mig punt, conformen un conjunt de gran interès. D’altres han estat convertides en segones residències, així com moltes noves construccions que s’han realitzat els últims anys en les urbanitzacions del poble: La urbanització dels Olivars i la urbanització de la Vinya. L’ampliació de la zona urbana ha comportat un progressiu però moderat creixement del poble i del nombre dels seus habitants.

L’activitat econòmica principal es l’agricultura, sobretot els conreus de secà .El treball de la vinya i l’olivera queda reflectit en la cooperativa agrícola que en els nostres dies es capdavantera a la nostra comarca. El secret de la qualitat del seu vi i oli d’oliva es troba en la tradició del treball, l’avantguarda de les instal·lacions i  tot l’esforç o il·lusió emprat en la seva elaboració i producció.

Escola Pau
Migjorn, 2