Visita al Parlament de Catalunya

El passat dia 25 de gener els nens i nenes de 5è van visitar l’edifici que acull el Parlament de Catalunya . Després d’acreditar-nos i passar per un estricte control de seguretat ( hi havia sessió de control al govern del país) ens vam dirigir a una de les sales del Parlament per desenvolupar una activitat molt interessant : triar el president de Catalunya entre els diferents grups parlamentaris de la nostra classe. Una vegada els caps de tots els grups van explicar el seu programa de govern, els diferents partits van haver de pactar per poder assolir la majoria absoluta que donés la presidència del govern.    Els pactes van portar a l’Hada a ser la presidenta del Parlament i L’Iker i en Ferràn van ser triats vicepresidents de la taula .

Posteriorment tots els diputats de la classe van emetre el seu vot pel seu candidat/a a president , que per majoria absoluta va ser elegida la Molt Honorable Nerea Aragües .

En finalitzar, el funcionari ens va acompanyar per les diferents sales , passadissos i escales principals de l’edifici on vam poder saludar al Vicepresident Hble senyor  Oriol Junqueras i la exconsellera d’Ensenyament Irene Rigau que ens van felicitar pel nostre comportament dins el Parlament , ja que hi havia moltes personalitats , premsa , el president del govern i tots els diputats i diputades .

1. iker pulido

Em va agradar molt perquè vam anar a veure el Parlament de Catalunya i vam conèixer a l’Oriol Junqueras , em va agradar l’activitat que vam fer.

2. Alma Mateos Rodríguez

M’ha agradat molt la sortida al Parlament ja que no m’esperava que tot allò fos tan interesant. A més a més he après moltes coses que no sabia. M’ho he passat molt bé amb els meus companys i companyes de classe.

3. Marta barreros

Va ser molt xula, vaig aprender moltes coses. El que mes en va agradar va ser el joc de les eleccions, van escollir a un president o presidenta, la Nerea va sortir escollida. M’ho vaig pasar genial!!!! ?

4. lucia cid

A mi m’ha agradat molt l’excursió perquè ens vam possar en la pell dels diputats i diputades del parlament, hi m’ho vaig pasar genial. També hem va agradar molt veure el parlament per dins, perquè mai l’había vist i hi había unes escales que vam baixar i eren per on pujaba el rei antigament.

5. Ferran Maldonadp

em va agradar molt la sortida al parlament perque ens van explicar l’historia
    del parlament ,quines sales hi havian , per a que s’utilitzan ,vam fer una activitat
    i vam veure a l’Oriol Junqueres

6. Adri

A mi em va agradar molt poder estar a un edifici amb tanta història i tan important a Catalunya.
    L’ activitat que van fer els/les alumnes va ser molt original.

7. Frederic

A mi em va agradar molt la sortida al parlament de Catalunya. Ya que es molt important per a Catalunya. Pero el que més em va agrdar va ser coneixer a
    l’Oriol Junqueras.

8. Verónica Cardozo

Com jo no vaig poder anar a la sortida al Parlament no sabia si m’agradaria o no, però com veig imatges m’imagino que va ser divertida i també interessant.

9. Oriol Llorens Ramírez

Va ser molt divertir per qué era la primera vegada que hi anava i sempre havia volgut que jo i els meus companys poguessim votar (era una activitat no votavem de veritat) i escollir sobre les millores del pobre.

10. Nora

Va ser molt divertit perquè vaig conèixer a Oriol Junqueras i era molt gran.Va ser una nova experiencia .Vaig conèixer la historia del parlament i eé molt important.

11. Gerard Antón

La sortida al Parlament va ser molt interessant.
    Van fer un taller on nosaltres erem els diputats.
    i també van poder conéixer al Oriol Jonqueres.