PRÀCTICA DE FANG A CI

Fa uns dies, va venir la Mercè Iglesias a ensenyar-nos com fer fang sense que se’ns destrossin algunes parts quan s’asseca. És professora de l’escola d’Arts i Oficis de Vic i també la nostra assessora del projecte d’Art i Escola que aquest any ens fa reflexionar sobre el Caos.

Així doncs, com que ens trobàvem que quan les nostres figures de fang s’assecaven, algunes parts es desenganxaven, vam demanar-li consell i ens ho va explicar d’allò més bé.

Resulta que abans de res s’ha de fer una barreja amb fang sec esmicolat i aigua. S’ha de remenar molt bé perquè quedi una pasta que es diu barbutina.

Quan volem enganxar una nansa, un braç… a una figura que ja tenim feta, el que hem de fer és cosir aquestes dues parts (fent una trama a cada part), afegir-li la barbutina i, amb els dits, anar-la escampant per la zona que volem que quedi enganxada (llepar).

La Mercè ens va ajudar a tots i vam aprendre la tècnica.

Moltes gràcies, Mercè, a partir d’ara, som uns experts!

Podeu veure com ens ho vam passar de bé clicant a la foto.