EXCURSIÓ A LA GARROTXA

El Dilluns 29 d’Octubre tota l’escola ens vam trobar al Punt Jove per agafar l’autocar i anar a la Garrotxa.Vam trigar 1 hora i mitja en arribar a la Fageda d’en Jordà. En arribar, els petits van baixar a l’aparcament de la Fageda. Els mitjans i els grans vam baixar més amunt.

Vam esmorzar mentre esperàvem als guies en una zona de pícnic. Quan van arribar els guies ens van explicar quines activitats faríem i que entraríem al Volcà Cruscat. Quan ens van donar aquesta notícia ens vam emocionar molt! Ens vam dividir en dos grups; Cicle Mitjà i Cicle Superior.

Vam anar fins al Cruscat caminant per un camí de carro i a través d’un bosc fins arribar a un punt d’informació on hi havia fotografies del Volcà. En aquestes fotos vam veure un mapa que situava els volcans de la Garrotxa i amb explicacions i característiques dels volcans. També vam veure el tall en el volcà on aniríem nosaltres i que havia estat una mina. Els guies ens van explicar que no podíem agafar pedres volcàniques i que si ho fèiem la sanció mínima era de 300 euros.

Després de visitar el volcà Cruscat, ens vam dirigir cap a la Fageda d’en Jordà a peu. Aquest indret de la Garrotxa és un lloc amb molta vegetació, especialment Fajos (Fagus) molt vells, format a sobre de lava petrificada. Ens van dir que un dels arbres que més anys va viure va arribar a superar els 10.000 anys! Ens vam endinsar al bosc i vam trobar els tossols, que són turons petis formats de lava petrificada pel contacte amb l’aigua. Ens van explicar que quan entrava aigua dins de l’arbre aquest es podria de dins però no de fora. Aquest forat es diuen ‘Orinal del Follet’.

Ens va agradar molt i va ser molt divertit perquè vam entrar dins un volcà i perquè va ser molt ‘guai’ anar a la Fageda. Va ser molt interessant escoltar els guies com explicaven la història del Cruscat. Vam passar molt fred perquè feia vent i havia nevat al Pirineu. En general, ens va encantar visitar aquests dos llocs.

Article escrit per alumnes de 5é.

1. Enric

L’excursió a la Garrotxa, em va semblar una sortida molt interessant i vaig aprendre coses que no sabia. Una de les coses que em va impressionar molt es que vam poder veure el volcà Croscat per dins.

Moltes gràcies per haver organitzat aquesta sortida.

2. Xavi sistrachs gil

Hola,soc en Xavi i el volcà Croscat em va agradar molt, perquè ens van explicar moltes coses interessants com que l’explosió va durar entre dos i tres setmanes.

També la fageda d’en Jordà va ser molt divertit, com l’orinal del fullet , també caminar sobra lava petrificada. Encara que va fer bastant de fred.