La nostra cooperativa de 5è B

La cooperativa va començar quan la Sonia, una mestra de 5è, ens va explicar què és i com funciona una cooperativa per què nosaltres podríem tenir l’oportunitat de formar-ne una, seguint el projecte CuEmE.

A principis d’octubre vam començar proposant el nom de la nostra cooperativa. Ho vam decidir fent votacions individuals, i després escollint entre tots els noms que més ens agradaven.

Finalment va guanyar 25 Somriures!!!

El dia 24 d’octubre vam anar a presentar la nostre cooperativa, 25 Somriures, a l’Ateneu. Les nostres dues representants encarregades d’explicar com ens dèiem i com la vam formar, van ser la María i l’Alba. Allà hi havien molts més alumnes de 5è de més escoles de Cerdanyola, que també van participar amb la seva cooperativa.

Més endavant vam decidir els càrrecs de la cooperativa per votacions.

Primer vam presentar la nostra candidatura als diferents càrrecs i departaments de la cooperativa, explicant als nostres companys, les qualitats necessàries pel càrrec que ens agradaria fer, i perquè crèiem que podríem fer-ho bé.

Vam votar segons aquestes qualitats, pensant el perquè la votàvem.

Primer vam votar l’equip directiu, format pels presidents/es o representants, els secretaris/es i els tresorers/es, que és essencial per formar una cooperativa.

Els següents càrrecs van ser els departaments de: fotografia i informàtica, comunicació, publicitat, disseny, i control de qualitat.

Al final tots teníem un càrrec que ens agradava.

A finals de novembre entre tots nosaltres vam decidir el capital inicial, vam fer-ho amb vots anònims, per què havíem de decidir entre un màxim i un mínim. Finalment vam decidir que serien 3€ per soci.

En aquest moment, ens hem distribuït per departaments i treballem en les diferents funcions dels nostres càrrecs.