Els nens i nenes de quart hem fet una sortida als camps de la masia de Can Montmany, situada a la falda del Puig Madrona, per conèixer de prop la feina que fa la nostra pagesa. Aquesta visita forma part del projecte d’agermanament entre els centres escolars i la pagesia, amb el qual volem apropar-nos al món de la pagesia i valorar la seva feina.
Durant la visita ens va ensenyar on treballa, quins són els productes de temporada i les eines que utilitza. També vam parlar dels productes de proximitat, és a dir, aliments que es produeixen a prop nostre i que contaminen menys perquè no s’han de transportar des de llocs llunyans. A més, vam conèixer els productes ecològics, que es cultiven sense utilitzar productes químics que puguin perjudicar el medi ambient o la salut.
També ens va explicar que alguns dels productes que cultiva arriben a la nostra escola, i que tots els infants que es queden al menjador poden gaudir d’aquests aliments frescos i de proximitat.
Va ser una experiència molt interessant que ens ha ajudat a entendre millor d’on venen els aliments i a valorar la feina dels pagesos i pageses.



