Escola Montbou

L’ESCOLA té l’objectiu de respectar i vetllar per al compliment dels trets d’identitat que s’han definit amb la participació de tota la comunitat educativa.

LA MISSIÓ

L’escola Montbou és una escola catalana, pública que es defineix inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat. La Comunitat Educativa de la nostra escola té com a finalitat aconseguir la millor qualitat en l’educació de l’alumnat. L’escola Montbou educa per:

– Formar ciutadans/es responsables, compromesos/es, solidaris/es, respectuosos/es amb els altres i l’entorn.

– Potenciar el desenvolupament integral de l’alumnat.

– Proporcionar eines per ser competents en les habilitats socials i personals per a ser part activa de la societat.

LA VISIÓ

L’escola Montbou vol:

– Promoure la participació de tots els membres de la comunitat educativa.

– Ser una escola amb un Claustre compromès i il·lusionat amb el seu Projecte Educatiu, per tal de mantenir un clima acollidor i motivador tot afavorint la formació i la tasca del professorat.

– Ser una escola inclusiva que ofereixi els recursos i metodologies que necessiti l’alumnat per progressar satisfactòriament, potenciant les seves capacitats i obtenint una millora de resultats.

Per tal d’aconseguir:

– Alumnes motivats per a ser protagonistes del seu propi aprenentatge, afavorint les seves capacitats de raonament i esperit crític.

– Infants autònoms, compromesos i responsables amb el seu entorn.

– Alumnes capaços d’integrar dins del treball quotidià les noves tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement

– Infants amb competències socials: saber establir relacions interpersonals, reconèixer i controlar les emocions.

VALORS

L’escola Montbou vol transmetre els següents valors:

Valors personals: responsabilitat positiva, esforç, esperit crític, interès per l’entorn i les persones, treball ben fet, autocontrol, respecte, autonomia.

Valors del centre: diàleg, coherència, solidaritat, igualtat, tolerància, inclusió, participació democràtica, il·lusió de treball, responsabilitat i compromís, innovació.

Valors orientats a l’entorn social: respecte mutu com a principi de convivència, compromís i iniciativa social, corresponsabilitat de tota la Comunitat Educativa (docents, famílies, Ajuntament…)