Els i les mestres de la Marta Mata se’n van d’ERASMUS+

L’Escola Marta Mata treballa des de fa anys des de plurilingüisme, amb la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning). Aquesta metodologia es basa en l’aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera; dit d’una altra manera, fer servir l’anglès en matèries que no són de llengua estrangera com les ciències, l’educació visual i plàstica… A més, tenen una col·laboració amb l’institut Josefina Castellví per tal que estudiants de l’institut facin d’auxiliars de conversa en anglès als alumnes de 5è.

Malgrat tot, és important que el personal docent sempre continuï la seva formació i van decidir formar part d’un ERASMUS+. A través d’aquest Erasmus, diversos mestres/as han viatjat a Xipre, Finlàndia, Holanda i Itàlia amb dos objectius. Per una banda, la idea de formar- se en anglès en diferents metodologies educatives i per altra banda, realitzar job shadowing, que implica aprendre per observació visitant diferents escoles europees.

S’han fet formacions a Xipre i a Florència on s’ha pogut compartir coneixement i experiències amb mestres de diferents països d’Europa i comprovar que hi ha molts punts en comú. A més els i les mestres s’han format en diferents metodologies educatives actives que a través de les noves tecnologies poden ajudar a innovar en les aules de l’escola. Per altra banda, s’han visitat escoles de Finlàndia, Holanda i Itàlia, experiència que ha permès conèixer diferents maneres d’entendre l’educació segons la cultura de cada país.

Una experiència molt enriquidora per als mestres i, sobretot per a l’Escola Marta Mata que durant el maig, per tancar aquest projecte d’Erasmus +, espera la visita de diferents mestres de Finlàndia a Viladecans per a seguir compartint i treballant conjuntament per a innovar i oferir el millor als infants i joves de Viladecans.

Enllaç a Viladecans.cat

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *