Colònies CI i CM Finca La Capella – L’espluga de Francolí

Els passats dies 18 i 19 d’abril, l’alumnat de cicle inicial i cicle mitjà de la ZER Atzavara van anar de colònies a la finca La Capella que es troba a l’Espluga de Francolí.

Van gaudir d’activitats a l’aire lliure, també passaren temps a la natura aprenent a respectar-la, van fomentar la convivència entre els alumnes de la ZER al mateix temps que potenciaven el treball en equip.

S’ho van passar d’allò més bé!

Feu click en aquest enllaça i podreu veure més fotos.

Sant Jordi

Aquest any els alumnes de cicle superior, han tornat a muntar la parada de St. Jordi amb llibres i roses.
Tota l’escola els ha visitat i han pogut veure i triar els llibres que els hi agradaven més.
Per la tarda han fet un recital poètic al centre multifuncional i en acabar han fet un berenar ofert per l’AFA.

Aquí teniu unes imatges, clicant al damunt.

 

ACTIVITATS A LA LLAR

Les safates d’experimentació a la llar d’infants són una eina educativa que permet als nens explorar i descobrir el món que els envolta a través de diferents materials i activitats.
Aquestes safates ofereixen una manera pràctica per als nens d’aprendre sobre colors, formes, textures, i altres conceptes científics i matemàtics de manera lúdica i interactiva.
A més, fomenten el desenvolupament de les habilitats motores fines i la creativitat dels nens mentre juguen i experimenten.

 

 

 

 

 

 

 

La pintura i les diferents tècniques plàstiques a la llar ofereixen als nens una manera creativa d’expressar-se i explorar el món que els envolta. A través de la pintura, els nens poden desenvolupar habilitats visuals i motrius, experimentar amb colors, textures i formes, i expressar les seves emocions i idees de manera artística.
A més, l’ús de diferents materials com pintura de dits, aquarel·les, guixos, tubs de paper entre altres, ofereix als nens la oportunitat de descobrir noves tècniques i textures mentre gaudeixen del procés creatiu. Aquesta activitat també fomenta la imaginació dels nens i promou l’autoexpressió i la confiança en ells mateixos.
La motricitat fina fa referència a les habilitats que involucren el control precís dels músculs petits, especialment de les mans i els dits.
Aquestes habilitats són essencials per a activitats com escriure, dibuixar, abotonar-se la roba, tallar amb tisores i moltes altres tasques quotidianes.
Desenvolupar la motricitat fina en els nens/es els ajuda a millorar la seva destresa manual, coordinació ull-mà, i a tindre més precisió en les activitats diàries.

Celebrem la pasqua

Per celebrar la pasqua hem fet diverses activitats. Vam pintar ous, vam decorar una mona i vam fer una sortida a Terrablanc per estar tots junts i menjar-la.

 

PROJECTE DINOSAURES

Famílies al llarg del 1r trimestre i 2n hem estat treballant el tema dels dinosaures, i ho hem fet a través d’un projecte molt interessant i ambiciós.
Hem fet diferents tipus d’activitats per a poder contestar les preguntes i neguits dels alumnes, sempre intentant que fossin vivencials, motivadores, i aclaridores.
Els resultats són uns lapbooks super bonics que els alumnes han pogut prendre cap casa.
Aquest tercer trimestre en preparem per un petit projecte que durem a terme “EL MAR”.
A continuació podeu fer un cop d’ull a les fotografies fetes als treballs dels alumnes.

PROJECTE R3: RURAL, REMOT I REAL

PROJECTE ADREÇAT A LES  ESCOLES RURALS MITJANÇANT EXPERIMENTACIÓ REMOTA

Avalat per la Universitat de Deusto.

El Projecte R3 té com a objectiu fomentar la pràctica cientificotecnològica real a escoles i centres de formació rurals. Els alumnes tindran accés a experiments remots fent servir Internet. El projecte R3 és una iniciativa de la Universitat de Deusto finançada per la FECYT del Ministeri de Ciència i Innovació i l’empresa LabsLand.

Un experiment remot és un experiment real, no és virtual ni simulat, on les mans i els ulls de l’alumne són a la interfície web, al ratolí, a la càmera web. Simplement i des d’un navegador un alumne podrà completar un experiment cientificotecnològic sense estar davant seu.

Els alumnes de Cicle Superior de l’escola ja és el segon any que formem part d’aquest projecte i estem molt engrescats.

Aquest any hem treballat “ La Caiguda Lliure”, us mostrem alguns dels nostres treballs i esperem que ens els tornem a publicar.

PROJECTE ETWINNING “WOMEN ARE ART”

Aquest curs els projectes Etwinning que estem treballant giren al voltant del tema de la figura de la dona dins de l’art, i de dones famoses que han destacat amb aquesta disciplina.

Fem moltes activitats en llengua angles i sobretot es potencia la llengua oral, ja que l’objectiu és un treball profund d’aquesta utilitzant el canal de comunicació de la paraula.

Aquest projecte el duem a terme conjuntament amb països com Eslovàquia, Grècia, Irlanda, Itàlia o Polònia.

El passat mes de gener, la ZER ATZAVARA va rebre un reconeixement per la qualitat del projecte realitzat que duia per títol “GREEN”.

Sortida de l’alumnat de Cicle Mitja i Cicle Superior a Teatre en Anglès

El dijous dia 13 de març, els alumnes de Cicle Mitja i Cicle Superior de la ZER Atzavara ens vam desplaçar fins al Teatre Principal de Valls per veure l’obra de teatre “Treasure Island”, en llengua anglesa. Els alumnes van participar durant l’espectacle i van mostrar-se captivats per la trama de la història, la qual ja s’havia treballat a l’aula amb les mestres d’anglès de cada escola. Després d’esmorzar, van gaudir de temps lliure.

Celebració 30 de gener del dia de la No-Violència i la Pau

El dia 30 tota l’escola va fer un mural per celebrar el dia de la No-violència i la Pau. Divendres, 30 de gener de 1948. Dia en què moria assassinat Mahatma Gandhi, líder pacifista de l’Índia, lluitador incansable, defensor de la no-violència i promotor de la resistència pacífica davant la injustícia. El Dia Escolar de la No-violència i la PAU (DENIP) va ser declarat per primer cop el 1964. Sorgeix d’una iniciativa pionera, no governamental, independent, i voluntària d’Educació No-violenta i Pacificadora del professor espanyol Llorenç Vidal. El seu objectiu és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. En aquest dia, els col·legis i centres es converteixen en instruments de pau i entesa entre persones de diferent formació, raça, cultura i religió.