DOCUMENTS DE CENTRE

PROJECTE EDUCATIU I LINGÜÍSTIC

QUÈ VOLEM ACONSEGUIR?

CONTRIBUIR QUE ELS ALUMNES ESDEVINGUIN PERSONES:

–         AUTÒNOMES

–        CONSCIENTS DEL PROPI APRENENTATGE

–        CRÍTIQUES

–        RESPECTUOSES

–        SOLIDÀRIES AMB ELS QUE I QUI ELS ENVOLTA

–        FELICES

COM TREBALLEM A L’ESCOLA LES DEVESES?

–         PROJECTES

–         EDUCACIÓ EMOCIONAL/ASSEMBLEES

–         TALLERS INTERAULES I ESPAIS D’APRENENTATGE: Joc simbòlic

–         TALLERS AMB PARES

–         RACONS I PLANS DE TREBALL

ELS RACONS DE TREBALL (Educació Infantil)

L’organització de les activitats per racons de treball permet respectar els ritmes individuals de cada nen i donar una resposta adequada a la diversitat del grup.

Tanmateix aquesta metodologia d’aula permet:

• Promoure que els nens i nenes desenvolupin al màxim les seves habilitats intel·lectuals, afectives i socials, respectant el ritme individual de cadascú.
  •  Desenvolupar l’esperit d’investigació a partir de l’observació, la comparació i reflexió.
  • Adquirir autonomia.
  • Promoure la confiança i seguretat personal que portin al nen/a a experimentar i assajar lliurement.
  • Potenciar la capacitat de concentració.
  • Oferir experiències directes i funcionals.
  • Treballar de manera col·laborativa
  • Aprendre a compartir
  • Conscienciar de la responsabilitat individual en la cura i conservació del material que es troba als racons.

ELS PLANS DE TREBALL (Educació Primària)

El pla de treball és la metodologia que utilitzem a l’escola a partir de l’etapa d’educació primària.

Aquesta metodologia ens permet oferir una educació de qualitat tot respectant les possibilitats i els ritmes individuals d’aprenentatge de cada infant. Tanmateix permet que els nens i nenes:

• Adquireixin autonomia
  • Aprenguin a organitzar-se el treball al llarg de la setmana
  • Prenguin consciència dels propis avenços i dels aprenentatges que són capaços d’assolir mitjançant l’autoavaluació
  • Aprenen a fer descobertes utilitzant diversos recursos: l’ordinador, els llibres de coneixement, material elaborat pel mestre, material manipulatiu…

Treballen de manera col·laborativa tot compartint el material.