PROJECTE EDUCATIU I LINGÜÍSTIC
QUÈ VOLEM ACONSEGUIR?
CONTRIBUIR QUE ELS ALUMNES ESDEVINGUIN PERSONES:
– AUTÒNOMES
– CONSCIENTS DEL PROPI APRENENTATGE
– CRÍTIQUES
– RESPECTUOSES
– SOLIDÀRIES AMB ELS QUE I QUI ELS ENVOLTA
– FELICES
COM TREBALLEM A L’ESCOLA LES DEVESES?
– PROJECTES
– EDUCACIÓ EMOCIONAL/ASSEMBLEES
– TALLERS INTERAULES I ESPAIS D’APRENENTATGE: Joc simbòlic
– TALLERS AMB PARES
– RACONS I PLANS DE TREBALL
ELS RACONS DE TREBALL (Educació Infantil)
L’organització de les activitats per racons de treball permet respectar els ritmes individuals de cada nen i donar una resposta adequada a la diversitat del grup.
Tanmateix aquesta metodologia d’aula permet:
- Promoure que els nens i nenes desenvolupin al màxim les seves habilitats intel·lectuals, afectives i socials, respectant el ritme individual de cadascú.
- Desenvolupar l’esperit d’investigació a partir de l’observació, la comparació i reflexió.
- Adquirir autonomia.
- Promoure la confiança i seguretat personal que portin al nen/a a experimentar i assajar lliurement.
- Potenciar la capacitat de concentració.
- Oferir experiències directes i funcionals.
- Treballar de manera col·laborativa
- Aprendre a compartir
- Conscienciar de la responsabilitat individual en la cura i conservació del material que es troba als racons.
ELS PLANS DE TREBALL (Educació Primària)
El pla de treball és la metodologia que utilitzem a l’escola a partir de l’etapa d’educació primària.
Aquesta metodologia ens permet oferir una educació de qualitat tot respectant les possibilitats i els ritmes individuals d’aprenentatge de cada infant. Tanmateix permet que els nens i nenes:
- Adquireixin autonomia
- Aprenguin a organitzar-se el treball al llarg de la setmana
- Prenguin consciència dels propis avenços i dels aprenentatges que són capaços d’assolir mitjançant l’autoavaluació
- Aprenen a fer descobertes utilitzant diversos recursos: l’ordinador, els llibres de coneixement, material elaborat pel mestre, material manipulatiu…
Treballen de manera col·laborativa tot compartint el material.