La nostra història és curta però intensa.

L’Escola La Valira està situada a la ciutat de La Seu d’Urgell que actualment té uns 14.000 habitants. Forma part de la comarca de l’Alt Urgell, comarca que encara conserva força trets tradicionals, tant a nivell d’estructura familiar com de costums.

L’Escola va ser creada el curs 2008-2009 per atendre la necessitat d’escolarització de l’alumnat que tenia la ciutat en aquell moment degut a l’increment de la població. Va començar a funcionar en uns mòduls prefabricats amb un tipus d’alumnat de procedència variada ja que va absorbir els alumnes que no cabien als altres centres de la Seu.

El curs 2014-2015 es va inaugurar el centre definitiu al sector residencial de l’Horta de la Valira. Aquesta àrea està situada a l’oest de la ciutat, al costat del Parc i del riu Valira. És una ampliació de la ciutat que urbanitza una amplia zona residencial, amb terrenys dedicats a pisos de protecció oficial i equipaments.

Actualment compartim l’edifici amb l’Institut La Valira ja que l’any 2012 el Departament d’Educació va prendre la decisió de convertir l’escola en un institut. En aquell any la crisis econòmica que va viure el país va propiciar que moltes famílies immigrants marxessin de la ciutat. Aleshores es va valorar que era més necessari un altre institut per atendre la demanda d’alumnat de secundària ja que l’alumnat de primària podia ser absorbit per les altres escoles de la ciutat.

Aquest curs 2021-22 només disposem de 5è i 6è de primària.

Tot i ser pocs alumnes, la nostra escola és ben viva i seguim treballant cada dia amb molta il·lusió!