L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, i la regidora d’Educació, Ingrid Duch, van participar el passat 27 de febrer, a la nostra segona assemblea d’escola. Durant la reunió, els delegats i les delegades de les classes de 3r a 6è han explicat les conclusions a les quals ha arribat cada grup sobre com els agradaria que fos el voltant de l’escola.
El dia 16 de gener es va portar a terme la primera assemblea d’escola des que es va haver de suspendre el projecte per la pandèmia. En aquesta primera trobada, es van presentar els nous delegats i delegades, i durant les setmanes posteriors els nens i les nenes van fer debat a l’aula i van aportar idees per millorar l’entorn.
Els delegats i delegades, escollits per les seves classes, van recollir totes propostes que van sortir a les assembles de la seva classe per presentar-les a l’assembla d’escola juntament amb les coordinadores de cicle d’educació primària i l’equip directiu.
Les propostes presentades són:
- Construir uns gronxadors i/o tobogan al parc de la Bòbila.
- Posar bancs al parc de la Bòbila, per evitar que les famílies hagin de seure al terra.
- Posar bancs al voltant de l’escola per a que els avis i àvies s’hi puguin seure quan venen a recollir els seus néts i nétes.
- Plantar arbres. Els forats a les voreres ja estan preparats, només cal plantar-los. Així aconseguiríem una mica d’ombra al carrer, molt necessària els mesos de calor.
- Construir un carril bici per arribar a l’escola. Els delegats i delegades van recordar que l’AMPA de la nostra escola té el projecte Bicibús.
- També es va parlar a totes les aules de la brutícia que deixen els excrements dels gossos que els amos no recullen, i que els nens i nenes i les seves famílies han d’esquivar cada dia.
El projecte “Parlem-ne!” va néixer el curs 2017-2018 amb la voluntat de fomentar la participació de l‘alumnat de l’escola i crear les condicions perquè pugui ser una realitat quotidiana en la vida del centre educatiu. La iniciativa es concreta en actuacions i metodologies orientades a desenvolupar competències personals per formar persones responsables i una ciutadania compromesa i solidària.
El nomenament de delegats i la realització d’assemblees de classe i d’escola són estratègies que ajuden i motiven l’alumnat d’educació primària a participar en les activitats de l’aula, del centre i de l’entorn, faciliten la seva presència en la vida del centre, el diàleg i la coresponsabilització.
En resum, afavoreixen el compromís de l’alumnat en l’activitat educativa i propicien la seva formació en els hàbits democràtics de convivència. A l’educació infantil es realitza una primera aproximació a aquest projecte amb les converses en rotllana.
En les assemblees anteriors l’alumnat havia reflexionat sobre com volien que fossin els patis i fins i tot com els agradaria que fos l’escola. De tot el treball realitzat, van sorgir tot un seguit d’idees per millorar i l’escola va introduir noves activitats, espais i jocs proposades pel propi alumnat.