ELS DIABLES, LA FARNACA I ELS PADRINS LECTORS!

Els padrins lectors és una activitat on es comparteixen moments per gaudir de la lectura i així promoure- la a diferents edats. A part d’aquests objectius n’hi trobem d’altres com poden ser: la iniciació a la lectura, millora de l’escolta activa i l’atenció, la consolidació del procés de lectura per part dels padrins, responsabilitat, modelatge, millora de l’autoestima i l’autonomia.

Els grups que realitzen aquesta activitat a l’escola són l’alumnat de I5 i 5è de primària, que adopten el rol de fillol/a i padrí/na respectivament.

Els padrins i padrines no ensenyen a llegir sinó que motiven i serveixen com a models de lectura als nens i nenes que estan en el procés d’aprenentatge de la lectura.
Aquesta setmana els padrins i els fillols s’han acomiadat els uns dels altres i s’han fet entrega d’un petit obsequi elaborat pels propis alumnes.

Ha estat una experiència molt positiva!