La setmana dels drones

Els drones, nascuts en l’àmbit militar, s’estan convertint en un instrument cada cop més quotidià.; els primers drones eren avions militars no tripulats que els utilitzaven per atacar als enemics i per reconèixer el terreny sense haver de posar en perill les vides dels soldats.

Avui en dia, aquestes eines aèries no tripulades ens aporten un ventall molt ampli d’utilitats. Dedicarem tota aquesta setmana, a l’escola, a treballar amb els alumnes de Cicle Superior que els drones tenen una utilitat més enllà del fet lúdic.

Durant aquesta setmana, estem aprenent que aquestes petites naus no tripulades i que són pilotades a través d’un control remot, tipus joystick, o a través d’app del nostre propi telèfon o de les tauletes digitals, poden ser utilitzades per a esdeveniments comercials, per a missions de rescat, supervisió de zones afectades per desastres naturals, realitzar fotografies i filmacions.  Arriben a esdevenir, en l’actualitat, un instrument fonamental dins de la societat en camps d’aplicació que estan creixent de forma exponencial.

A partir del plantejament d’una situació de desastre natural a resoldre amb la utilització del drone, els alumnes hauran de construir un drone i programar-lo amb Scratch, per tal de què aquests robots voladors superin el repte plantejat. Serà així que aprendran que per volar aquests aparells ens hem de regir per una legislació que obliga a utilitzar-los fora de nuclis urbans, així com no fer-ho de nit o en condicions metereològiques adverses. Com ensenyem a l’escola la tecnologia sempre comporta una responsabilitat.

Seguint el nostre tarannà com a escola, és fonamental avançar-se/adaptar-se als canvis socials i tecnològics, i oferir als nostres alumnes tota aquella innovació que està a les nostres mans, mantenint la seva motivació mentre aprenen de les noves tecnologies que segurament utilitzaran en el seu futur professional. És el nostre objectiu preparar-los per al dia de demà.