Manifestació artística silenciosa “25N Dia Internacional Eliminació Violència vers les dones”

Haureu vist la tanca de l’escola decorada amb un camí de flors liles i us haureu preguntat què era i quina finalitat tenia.

La producció creada és una manifestació artística silenciosa que recull el treball realitzat a l’escola al voltant del 25N.

A través de la manifestació artística silenciosa i utilitzant diferents recursos visuals i plàstics hem ofert a l’alumnat la possibilitat d’expressar i mostrar les seves emocions, idees i percepcions sobre situacions i problemàtiques socials com ara la violència vers les dones.

La manifestació artística exposada representa una invitació a la reflexió social i és un recull del treball realitzat per l’alumnat en relació a les violències.

El treball realitzat a les aules per a generar el debat i la reflexió ha tingut com a fil conductor el conte de la caputxeta vermella i ha estat per a cada franja d’edat el següent:

• Comunitat dels petits: La MANIPULACIÓ com una forma d’agressió.  Hem treballat el conte analitzant el rol del llop i la incidència d’aquest d’aquest sobre l’acció de la caputxeta.
  • Comunitat dels mitjans: l’EMPODERAMENT de les dones a través del canvi de rol de gènere mostrat pel conte desexplicat de La caputxeta forçuda.
  • Comunitat dels grans: EL MALTRACTAMENT a través del documental “Caperucita dice no”

Amb el treball realitzat, la comunitat educativa volem afirmar “ben alt i clar que la lluita contra les violències masclistes és una lluita col·lectiva que necessita tota la societat. Cadascú i cadascuna de nosaltres pot ser agent de canvi. Trenquem tots els silencis i tinguem totes les alertes activades per prevenir, detectar i reparar les violències contra les dones. Prenguem partit doncs per aturar la principal vulneració dels drets humans de les dones” (Extret de la Declaració institucional amb motiu del 25 de novembre de 2023).