Consell escolar

Què és i quines funcions fa?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el Consell Escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director/a, professorat, representants de l’AFA, personal d’administració i serveis, etc.

En els centres públics, la funció principal del Consell Escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu de centre (PEC), la programació general, la gestió econòmica, etc.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Si voleu saber més detalls de la normativa que regeix els Consells Escolars, podeu fer clic aquí ;).

Com s’organitza el Consell Escolar de la nostra escola?

Hi ha representants dels diferents sectors que conformen la comunitat educativa:
  • Equip Directiu
  • Representants del claustre
  • Representant de l’AFA
  • Representants de les famílies
  • Representant del PAS (personal d’administració i serveis)
  • Representant de l’Ajuntament

A més, el Consell Escolar també s’organitza en comissions específiques, convocades pel President del Consell, en què es tracten temes relacionats amb l’escola. Es poden constituir noves comissions per treballar algun tema concret que així ho precisi.

Tots els membres de les Comissions han de ser del Consell Escolar i són escollits per aquest òrgan. En cada reunió, EL secretari aixeca una acta que recull tots els punts tractats.

Actualment, les comissions són les següents:

• Comissió econòmica, formada per l’Equip Directiu, un o una mestre/a i un membre Sector Famílies. Les seves funcions seran supervisar el Pressupost Anual del Centre i la liquidació dels comptes.
  • Comissió permanent, de convivència i coeducació formada per l’Equip Directiu, un  membre Sector Famílies (pare a infantil i primària) i un o una mestre/a (en jornada sencera, poder convocar en qualsevol moment del dia si és necessari).La seva funció serà actuar en casos d’emergència i vetllar pel compliment dels drets i deures de l’alumnat del Centre.
  • Comissió pedagògica formada pel cap d’estudis, un membre Sector Famílies i dos mestres( un d’educació infantil i un de primària).
  • Comissió escola verda i sostenible formada per la Secretària, dos membres Sector Famílies (1 d’ells és AFA), un o una mestre/a i una  persona representant de l’Ajuntament.

Membres del Consell Escolar

A continuació us informem sobre els membres que conformen el nostre Consell Escolar, així com la comissió a la qual pertanyen:

• Equip directiu: Sònia Vidal, Lídia Delgado i Alèxia Navarro.
  • Representants del claustre: Marta Insa, Montse Forns, Marga Sans, David Pérez i Amira Sabbagh.
  • Representant de l’AFA: Amanda Parades
  • Representants de les famílies: Albert Catà, Carles Sánchez, Àngels Guilamany, Alba Ollé.
  • Representant del PAS: Luisa Neira.
  • Representant de l’Ajuntament: Montse Díaz.

Comissions

• Comissió pedagògica: Alèxia Navarro, Àngels Guilamany, Marta Insa i David Pérez.
  • Comissió econòmica: Sònia Vidal, Alèxia Navarro, Lídia Delgado, Amanda Parades i Montse Díaz.
  • Comissió permanent, de convivència i coeducació: Sònia Vidal, Iván Ortiz, Rosa de Diego, Marga Sans i Carles Sánchez.
  • Comissió escola verda i sostenible: Alèxia Navarro, Alba Ollé, Núria Ciller, Laura Masana i Beatriz Casillas.

Cada quan es convoquen reunions?

No hi ha dies fixes ja que les convocatòries depenen de molts factors, sovint externs a l’escola. Però generalment, el Consell Escolar es reuneix mínim 5 vegades al curs.

A més, cada dos anys hi ha renovació parcial de membres del Consell Escolar.