ÚLTIMS TREBALLS DE SISÈ

DEBAT
Els alumnes de sisè van fer un debat sobre el sharenting i el sexting. El sharenting és publicar fotos o vídeos d’un menor d’edat sense el permís. El sexting és compartir contingut sexual. Els debats els han fet a l’hora de l’àrea de Parlem.

TALLER D’ESPORTS I DISCAPACITATS
Els nens i nenes de 6è vam fer un taller sobre el tractament que tenen les discapacitats en el món de l’esport, així vam saber les dificultats que, per desgràcia, es troben moltes persones i, no obstant, com al final és possible dur a terme gairebé tot allò que ens proposem.

DOBLATGE
Els alumnes de 6è, a l’hora de SEP de Llengües, per tal de practicar l’escriptura de diàlegs i per treballar l’expressió oral, hem preparat uns doblatges d’un mateix vídeo sense so. A veure què us semblen les diferents versions!

ESCACS
Els i les alumnes de 6è ens hem aficionat una mica a jugar a escacs a les hores de pati i del menjador. Tenim 10 taulells i les seves fitxes corresponents.
Com que una partida pot durar (normal ment) tot el pati, baixem diversos taulells i així podem jugar més companys a l’hora.
També hem fet una activitat que relacionava les fraccions i els escacs. Les preguntes tractaven sobre els espais que ocupen els peons, les torres, …

ÉSSERS VIUS DE L’ENTORN
Per treballar medi, els alumnes de sisè van anar al bosc del costat de l’escola per veure i estudiar els essers vius del nostre entorn.
Van triar observar la molsa, els esquirols, els porcs senglars, els cargols, els bolets, etc.
Van escollir algun ésser viu per estudiar-lo i fer una presentació per ensenyar-la als seus companys.
És molt interessant tot el que pots aprendre sobre la natura del costat!

LLIMONERS AL PATI
Aquest any hem sortit al pati tota la classe de 6è a plantar dos llimoners. El Juanma, el nostre conserge, va fer els forats al terra i nosaltres, per torns, vam posar els llimoners i vam enterrar-los amb la terra i compost. Tot seguit vam començar a regar-los. Esperem que creixin ben alts i donin boníssimes llimones!

L’ENERGIA I LES MÀQUINES
Els i les alumnes de 6è han estudiat els diferents tipus d’energia que existeixen, les seves característiques i les seves aplicacions. També han estudiat el món de les màquines. Per fer-ho tot plegat, han hagut d’inventar-se unes màquines amb material reutilitzat i amb unes peces d’uns kits de màquines (engranatges, politges, eixos, interruptors, cables…). Un cop inventada i muntada la màquina, han hagut de fer una presentació de Google parlant de les característiques d’aquesta màquina i les energies que entren en relació amb aquesta.

GEOMETRIA AL PATI!
Els alumnes de 6è, per tal de treballar diferents continguts de geometria i de sistemes de mesura, han fet diverses activitats al pati, tot aprofitant diverses formes geomètriques existents o dibuixant-ne ells i elles amb guix al terra de la pista.

EL VALOR DE LES ORENETES!
Els alumnes de 6è, amb l’ajut de diversos i diverses agents rurals, han sortit per tot el poble de la Secuita per fer un cens de la població d’orenetes al poble. Aquests ocells tenen molta importància en el nostre ecosistema i són un dels insecticides més efectius que existeixen!

TOT SOBRE MI
Els alumnes de sisè hem llegit un llibre titulat Wonder. A partir d’això, hem fet una dinàmica que tracta sobre descriure’ns.
Vam escriure uns textos parlant sobre cadascú de nosaltres, en vam seleccionar les paraules que consideràvem més importants i les vàrem introduir en una aplicació que genera mapes de paraules, com els que veieu. Què us en sembla el resultat?