SORTIDA PER L’ENTORN

Fa uns quants dies, els alumnes de 6è van fer una sortida a l’entorn de l’escola per treballar els éssers vius. El mestre, abans de sortir al camp, els hi va donar dos fulls per conèixer alguns dels éssers vius que hi havia per allà. També els hi va donar una fitxa de treball que havien de completar, una càmera de fotografiar per fer fotos i posar-les al treball, diferents recipients per guardar mostres i lupes per a poder observar en detall els éssers vius.

D’aquesta manera, els alumnes, per parelles, van explorar el camp investigant els éssers vius que hi havia. Quasi tots els alumnes van buscar insectes, i quan n’anaven trobant, els ficaven en un pot per veure’ls millor. També els hi feien fotografies per ficar-les després a una presentació que havien de fer.

Amb les mateixes parelles que van fer la sortida, van fer una exposició sobre l’ésser viu que van triar. Quasi tothom va fer el treball sobre animals, però un grup ho va sobre la molsa.

Uns dies després, van anar al laboratori per veure amb la lupa binocular els animals que alguns van agafar (i que estaven morts). Aquests animals eren un cargol i una aranya. També, després d’observar-los, van fer una fitxa sobre els dos animals.

Ens ho vam passar molt bé!