6è ENGRESCADÍSSIMS

A continuació us presentem molts dels nostres treballs, podeu clicar damunt la foto per veure totes les imatges de cada activitat:

Brossa creativa

Els alumnes de sisè, a la seva classe, a l’àrea d’educació en valors, han fet un treball que tracta sobre la creativitat i transformar pensaments o situacions negatives en positives.
Per treballar això, han agafat objectes que eren per llençar a la brossa i han deixat anar la creativitat construint joguines o coses útils quotidianes. I tot això, ho han fet per demostrar que la majoria de pensaments negatius o qualsevol cosa que no ens agradi, es pot transformar en alguna una cosa positiva.

El Còmic
Els alumnes de sisè, a les hores de català, van fer una activitat per a aprendre a fer un còmic. Inventar-se el còmic era la tasca final d’aquest treball, però abans havien de practicar el que eren les vistes, els plans, com crear personatges, aprendre a dibuixar-los donant-li més o menys importància… Una vegada havien acabat tot això, ja podien començar a inventar-se una tira còmica en brut. Després d’ensenyar-li la tira còmica en brut al seu mestre, havien d’omplir una graella que tenien, un guió sobre el que seria el seu còmic final. Un cop fet el guió, ja podien posar-se a fer la tira còmica final en un DIN-A3. Les fotografies que veieu són els resultats finals!

Taller sobre la discapacitat i l’esport
Els alumnes de sisè de l’escola Guillem de Claramunt, al segon trimestre, han sigut visitats per unes persones que eren expertes en discapacitats físiques i intel•lectuals. Gràcies a ells han après coses sobre nens i nenes amb discapacitats intel•lectuals o físiques i que fan esport. Els van explicar coses posant exemples en la vida real sobre el dia a dia d’aquells nens. Un exemple del que els hi han ensenyat, és que no hauríem de deixar a una persona de costat perquè tingui una discapacitat i tingui més dificultats que la resta, sinó que hauríem d’ensenyar-li encara més i ser més persistents amb ell per a què aprengui i no es quedi endarrere. Van aprendre que no hem de menysprear a ningú.

Exposiciones sobre la Tierra y el Universo
Los alumnos de sexto de la escuela Guillem de Claramunt, en la hora de “trabajo globalizado” y de Conocimiento del Medio, prepararon unas exposiciones sobre la Tierra y su relación con el Universo. Los trabajos se basaron en simular con linternas, globos terráqueos, esferas… los eclipses; el origen de las estaciones; la relación entre la longitud de las sombras y las estaciones; las fases de la luna; y el día y la noche y las horas de luz. Haciendo estas simulaciones los alumnos de 6º aprendieron cosas sobre nuestro planeta que antes no sabían.

Sortida a l’Entorn – Medi
Els Alumnes de sisè, a l’assignatura de Medi, van fer un treball que consistia en, per parelles, fer una presentació de Google sobre un ésser viu del nostre entorn. Per preparar-la, van fer una sortida al bosc del costat de l’escola per veure quins éssers vius hi havia a prop. Un cop triat un, i tot observant-lo i prenent nota de diversos aspectes, ja estaven preparats per fer la presentació sobre aquell ésser triat. Una vegada acabada la presentació, la van exposar davant dels seus companys. Fent aquest treball van aprendre característiques dels éssers vius que no coneixien, i a part, també van aprendre a valorar més el seu entorn més proper.

Yasmina – Redes Sociales
En este curso, una ex-alumna de la escuela llamada Yasmina, vino a la escuela a hablarnos sobre las Redes Sociales. Con una Presentación que ella misma había hecho nos explicó mucha información sobre ellas. Nos explicó: cómo debíamos utilizarlas, para qué servían, qué podíamos hacer, qué debíamos y qué no debíamos hacer con ellas… Muchas cosas muy importantes. Nos dio mucha información sobre cosas que no debíamos hacer o enseñar porque no sabemos dónde van a parar las cosas que compartimos o qué pueden hacer con esa información.