5è EN ESTAT PUR

ESTUDIEM LA METEOROLOGIA
A cinquè hem estudiat la meteorologia i molts aspectes relacionats amb el temps atmosfèric i el clima. A part de cercar molta informació i preparar-nos unes exposicions sobre els temes esmentats, també vam muntar uns aparells de mesura meteorològica casolans. A les fotos en podeu veure alguns: un simulador de pluja, un termòmetre, un anemòmetre i un higròmetre.

APRENEM A NEGOCIAR
Els alumnes de 5è, una tarda, a l’hora de Parlem, van fer una activitat per aprendre a aconseguir coses parlant i negociant.
Els seus mestres (Joan i Arantxa) van fer dos grups, i a cada grup els hi van donar un paper on deia com eren i com s’havien de comportar, tenint en compte que pertanyien a uns països que tenien unes cultures molt diferents. També els hi van donar un sobre on hi havia dos quadrats blaus i dos triangles vermells. Cada grup havia d’aconseguir tindre totes les figures iguals i per això havien de negociar en l’intercanvi, tot superant les diferències culturals.

CENS DE POBLACIÓ D’ORENETES A LA SECUITA
Aquest mes de juny, els alumnes de cinquè vam anar per tot el poble de la Secuita per fer un cens de població d’orenetes. Ens van ajudar els agents rurals i vam aprendre moltes coses sobre aquests valuosíssims ocells!

EL CUBISME
Els alumnes de cinquè han estudiat a plàstica què és el cubisme i han conegut alguns dels i les artistes més importants d’aquest corrent. Després, han fet uns treballs cubistes amb l’ordinador. Per fer-ho, han jugat amb les desproporcions i asimetries típiques del cubisme, tot retallant-se entre les seves fotos mateixes diferents parts. Coneixeu algun alumne?

ÚLTIM DIA DE PADRINS DE LECTURA
Aquest curs, els alumnes de 5è han sigut els padrins de lectura dels alumnes de 1r. Han estat molts mesos compartint lectures, i per posar un punt i final a aquesta preciosa activitat, al final de curs van fer una trobada especial per donar-se diplomes i punts de llibre, per commemorar-ho tot. També van fer un pica-pica, que estava boníssim!

REPRESENTEM FRACCIONS AMB ELS REGLETS
A l’hora de matemàtiques, els alumnes de cinquè han representat diferents fraccions donades en una guia amb els reglets i multibases. Han fet fotos de cada construcció i després, han elaborat un treball tot dient fraccions equivalents de les fraccions muntades; explicant quin nombre natural, decimal o mixt serien, etc.

TALLER D’INICIACIÓ AL JUDO
Aquest mes de juny, els alumnes de 5è van fer un taller d’iniciació al judo. Aquí en teniu algunes fotos!

PROGRAMEM CURTS AMB L’SCRACTH
En motiu de l’elecció del projecte transversal per part dels alumnes sobre la programació informàtica, els alumnes de 5è han programat uns curtmetratges amb l’aplicació Scratch relacionats amb la cura del medi ambient. Aquí els teniu!

EL SURREALISME
Els alumnes de cinquè han estudiat a plàstica què és el surrealisme i han conegut alguns dels i les artistes més importants d’aquest corrent. Després, han fet uns treballs surrealistes amb l’ordinador, intentant expressar alguna idea, pensament o sentiment… Sou capaços d’entendre’n el significat?