PINTEM DE COLORS UN MÓN PER A TOTHOM! EL GAUDÍ ACOLORIT ÉS MÉS BONIC!!

PINTEM DE COLORS UN MÓN PER A TOTHOM!

EL GAUDÍ ACOLORIT ÉS MÉS BONIC!!
EL PROJECTE D’ESCOLA 2017-2018 gira al voltant dels COLORS.
Tots hem vist , desprès d’una tempesta cap al tard, aparèixer al cel l’arc de Sant Martí. Amb els seus colors tant i tant bonics. Quants colors? En l’antiguitat n’hi veien només tres, desprès quatre, més tard cinc o sis, fins arribar, al segle XVIII amb les observacions de Newton, als set colors de l’Arc de Sant Martí. Però quants colors té l’Arc de Sant Martí per a cadascun de nosaltres?
I quins altres colors coneixem, veiem o percebem al nostre voltant?
Fixem-nos amb les fruites i les verdures, per exemple. El color de la magrana, la síndria, el tomàquet o la cirera, quins vermells tan diferents! O el verd del kiwi, la poma o la pera,les bledes o els espinacs no són pas iguals! I el raïm negre és negre? I el raïm blanc és blanc? I els grocs del plàtan, el de fora i el de dins?
I podríem parlar dels colors de les estacions de l’any, com canvien els colors de la natura. I dels colors de la terra, quina paleta de marrons, vermellosos o ocres! I els blaus i verds dels mars, rius, llacs o pantans.. Quina varietat!!
I les persones, tenim color? Els colors dels ulls, els cabells i els colors de les pells, iguals però diferents. I dels colors i les nostres emocions també en podem aprendre moltes coses !
I els colors i l’art? La Pintura i els pintors, la música i el color, el color a l’ arquitectura i a l’escultura. I el cinema en blanc i negre o en color? I els àlbums il·lustrats tan plens de color!!
Com veieu, podríem anar eixamplant aquest projecte fins l’infinit.
Durant el mes de novembre, vam fer la presentació del projecte a tots els infants de l’escola, que podreu veure a la web ben aviat, i de la capsa per a cada classe, que ens va deixar el pintor n’estan sortint projectes de les classes molt variats!!
Al segon trimestre participarem en el projecte COLORS del Centre d’art Can Castells.
Volem tenir un curs ple de color i d’un ample ventall de games i de tonalitats!!!