El passat dijous 28 de gener l’equip de mestres de l’escola va assistir a la última sessió del seminari formatiu per al treball de la lectura comprensiva. Al llarg de 8 sessions s’ha fet una reflexió al voltant dels processos pels quals els nois i noies de primària aborden la lectura i la comprensió de les idees. La formadora, Agnès Gradailla ha orientat i ha proporcionat tant un marc teòric com pautes i tècniques que poden ser molt útils en la tasca diària dels i les mestres de l’escola

Al llarg de 8 sessions de formació el professorat de l’Escola Frederic Mistral ha tingut la oportunitat de formar-se amb un seminari formatiu al voltant dels processos de lectura comprensiva en els nois i noies d’edats compreses entre els 3 i 12 anys.
La formadora, Agnès Gradailla, a través de la seva experiència en la formació de formadors en l’àmbit de les llengües, ha proporcionat un cos teòric i un conjunt de tècniques molt útils a l’hora d’enfocar la tasca educativa pel que fa a un tema tan important com és la lectura i la comprensió del que diuen els texts.
Els continguts s’han central al voltant de la programació d’activitats i la seva avaluació. Durant les primeres sessions es van poder fer algunes propostes d’intervenció educativa, que després de dur-les a terme han pogut ser avaluades durant les últimes sessions.
A partir d’aquí el grup ha pogut treure conclusions respecte quines son les metodologies, segons els paràmetres pedagògics actuals, més eficaces i més capaces d’ajudar a madurar els nois i nois d’infantil i primària en les seves capacitats de comprensió lectora.


