“8 DE MARÇ”

Amb motiu de la celebració del dia 8 de març, dia de la dona treballadora,  a “El Vapor” volem compartir amb vosaltres l’estudi que hem realitzat gràcies a la participació de totes les nenes i els nens de l’escola.

Partint de l’experiència duta a terme en el vídeo que trobareu a continuació, hem demanat a tot l’alumnat  que dibuixi una persona que treballa apagant focs i una altra que treballa pilotant avions. L’objectiu principal ha estat observar quin percentatge d’alumnat associa aquestes professions a un gènere determinat. A la següent imatge podreu veure els resultats obtinguts.

Els estudis concreten que els estereotips de gènere es defineixen entre els 5 i els 7 anys, aquest fet queda reflectit en les dades obtingudes a la nostra escola.

Com a societat és innegable que hem fet un gran avenç, però encara ens queda molt camí per recórrer. De ben segur que entre totes i tots aconseguirem redibuixar aquest equilibri.