Segons l’ONU, la ciència i la igualtat de gènere són vitals per realitzar els objectius de Desenvolupament Sostenible en l’Agenda 2030 que s’ha marcat l’organització.
Desafortunadament, l’accés de les dones a desenvolupar carreres relacionades amb la ciència segueix tenint moltes barreres. D’acord amb un estudi realitzat a 14 països, la probabilitat que les estudiants acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament. Mentre que la probabilitat pels estudiants masculins és del 37%, 18% i 6%.
És per totes aquestes raons que l’Assemblea General de les Nacions Unides decideix proclamar l’11 de febrer com el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.
Des de la nostra escola, volem donar visibilitat a les dones que, al llarg de la història hi han contribuït a les diferents disciplines científiques i tecnològiques. Per això, cada dia de la setmana del 8 al 12 de febrer publicarem un article dedicat a una dona que, malgrat les dificultats, va poder desenvolupar la seva carrera professional en un àmbit científic.