La lluna del llop

El passat divendres 29 de gener vam tenir una “lluna del llop” espectacular. Aquesta fotografia, cedida per una mare de l’escola, mostra la lluna a sobre de l’escola a les 8 del matí. Es tracta del primer pleniluni que té lloc aquest any, i que també es coneix com a ‘lluna de gel’, ‘lluna freda’ o ‘lluna vella’.

Hi ha diverses històries que expliquen per què la primera lluna plena de l’any ha sigut batejada amb aquest nom. Segons explica la llegenda, algunes tribus dels Estats Units li van posar aquest nom perquè la seva aparició feia que tots els llops udolessin, fascinats per l’aspecte del satèl·lit, amb què tenen gran connexió.

No obstant, una altra explicació no tan mística és que durant aquesta època tan freda els animals udolen desesperats davant l’escassetat d’aliments.

Fotografia: Mónica Plata