Recomanacions activitats confinament Classe de les Bicicletes

SETMANA DEL 8 DE JUNY

Hola famílies!

Aquest curs ha estat una mica diferent i especial, de cop i volta van tancar les escoles i ens vam haver de quedar a casa, ens hem hagut d’anar reinventant i aprenent tots, nosaltres: nous programes, ús de l’ordinador, funcionament deL Drive… jeje, ellls: a tenir paciència, a escoltar-vos en el vostre nou paper de “mestres”, acceptar canviar el lloc de fer feines a casa … i ho heu fet genial, la meva més sincera enhorabona i gratitud per acompanyar-los.!!.

I s’acaba, per això us agrairia que, com tasca d’aquesta setmana, cada nen/a gravi un petit vídeo explicant breument: com s’han sentit aquest curs, si han estat bé, si han notat una mica a faltar alguna cosa… el que els surti a cada un/a, i una frase de comiat de curs.

Us he creat una carpeta al Drive, a la qual tindreu permís de veure tots/es, per anar penjant-los conforme els tingueu. D’aquesta manera podran veure, en el moment que vulguin, els vídeos dels seus companys/es.

Per si us abelleix fer alguna cosa més us proposo una activitat en la qual es convertiran en cuiners/es i artistes !!

És tracta de fer menjars divertits !! Amb aliments crear cares, monstres, animals ….., als que poden posar nom i escriure’l, us deixo uns quants exemples:

  

 

La data límit per entregar tasques serà el 17 de juny, tenir en compte que, després d’eixe dia, ja no es podran penjar vídeos nous ni res més al Drive.

Us recordo també que, l’últim dia per enviar dibuixos de sisè i el vídeo de la Neus és el dia 14 de juny.

Moltes gràcies.

MÚSICA

-Una proposta és deixar anar el músic que tenim a dins i crear ritmes i sons amb objectes que tenim a casa o amb alguna part del cos, totalment lliure.

-Una altra proposta és aquest joc rítmic molt divertit per relacionar cops amb quantitat i ritme amb moviment. Ell ho fa amb patates, però podeu fer-ho amb qualsevol objecte que tingueu a mà.

Per últim, us deixo un seguit de recursos musicals per infantil que podeu utilitzar per practicar i passar-ho bé:

Activitat per fer amb 4 fulls de colors, relacionant ritme i memòria visual.

Aquest enllaç és un joc rítmic amb conte.

-Amb  AQUEST enllaç podeu crear una composició musical amb floretes.

AQUEST recurs és un xilòfon divertit on podreu improvisar i crear melodies.

UNA ABRAÇADA ARTISTES!  

SETMANA DE L’1 DE JUNY

Hola famílies!

Donar-vos les gràcies per totes les tasques que esteu fent durant tot aquest temps amb ells/es des de casa i per fer-m’ho arribar, se que també suposa un esforç per a vosaltres, i més ara que ja es pot sortir al carrer, estan més cansats/des, fa calor i tenen més ganes de piscina que de posar-se a fer feines ?.

Per això aquesta setmana tan sols us proposo l’activitat que us detallo a continuació, si els ve de gust fer més feinetes, poden continuar amb el diari i les activitats manipulatives que us he anat passant aquestes setmanes de matemàtiques.

Com sabeu, tots els anys es fa el comiat de sisè amb una sèrie d’activitats, una de les que fan és que passen per les classes i els expliquen als nens/as la experiència del seu pas per l’escola dels Vinyals i, després, cadascú li fa un dibuix que, tots junts s’enquadernen i l’alumne/a de sisè es porta eixe record.

Per la situació actual, les hem de fer de manera diferent però, els més grans de l’escola no s’han oblidat dels petits i us han gravat el següent vídeo.

https://drive.google.com/file/d/1Xj9_K0zS8y3lQ9rj6agqcaJX5h_-_Kp9/view

Espero us hagi agradat i, en relació a açò, per aquesta setmana seria molt xulo que cada un dels vostres fills/es fes un dibuix que afegiríem a un àlbum i faríem arribar als alumnes de sisè.

El dibuix es farà en un full mida A-4 (el normal de tota la vida jejeje), ha de ser general, sense anar dirigit a cap nen/a concret, amb alguna frase escrita per ells/es tipus: us desitgem el millor, us estimem, us notarem a faltar… o qualsevol altra que a ells els vingui de gust deixar-les com record en eixe dibuix que pot ser amb els motius que trien (de la natura, cors, animals…) el tema per fer el dibuix és totalment lliure.

MÚSICA

La neus de música us fa la següent proposta:

Formar part d’una activitat conjunta de l’escola on tots els cursos interpretaran la mateixa cançó i es farà un muntatge amb els vídeos dels alumnes. Si voleu participar-hi, us haureu de gravar seguint els passos o la percussió corporal del VÍDEO que us he preparat. Hi ha dues propostes, podeu triar la que us agradi més.

Podeu enviar-me un vídeo fent l’activitat que heu triat o podeu explicar-me com ha anat, si han gaudit fent-ho, què heu fet, etc.

 

SETMANA DEL 25 DE MAIG

Hola!

Aquesta setmana farem servir material reciclat i crearem un joc moooolt divertit per jugar tota la família …

les bitlles !!

MATERIALS

– 10 ampolles de plàstic amb tapa, han de ser de la mateixa mida (aigua, suc, refresc …).

– Pintura, pedres, goma eva, cartolina, paper, aigua, colorant, retoladors …

– 2 globus i arròs.

PREPARACIÓ

  • Renta a fons les ampolles i eixuga completament abans de començar a treballar amb elles.
  • Per decorar-les cada nen/a triarà com fer-ho: omplint l’ampolla de pintura (tapar-la i moure-la per distribuir-la per l’interior), amb aigua i colorant, pedres de colors, folrades de paper, o cartolina …
  • Després poden decorar per fora amb cares pintades, adhesius, dibuixos amb retoladors …
  • A cada ampolla li escriurem, o farem amb algun material, un nombre (de l’1 al 10).
  • Fer cada ampolla un color diferent, quedarà molt més original i divertida.
  • Quan totes les botelles estiguin fetes, li posem les tapes i llest !!
  • Per fer la pilota necessitem dos globus: omplim un i tallem la boca, després el fiquem dins d’un altre globus però amb l’orifici cap a l’extrem oposat, de manera que la boca d’un quedi a la part posterior de l’altre i viceversa. D’aquesta manera la “pilota” es tanca i no hi ha risc que se surti l’arròs de dins.

Ja ho tenim tot preparat per començar la nostra partida de bitlles!!

Cada participant tindrà en compte el nombre que té cada bola que fa caure, a la fi de la partida haurà de sumar quants punts ha fet i anotar-los.

A DIVERTIR-SE !!

LECTOESCRIPTURA

Com porteu el diari que us vaig comentar en les primeres recomanacions? Per treballar la lectoescriptura m’agradaria que el reprenguéssiu (en cas de no estar fent-lo) i que la frase que escriguin sigui en escriptura lliure (ells sense ajuda.

ANGLÈS

Hola famílies, aquesta setmana us faig una proposta sense data. De fet, us ofereixo un recurs i queda totalment lliure a la vostra elecció i/o disponibilitat utilitzar-ho.

Es tracta de fer la rutina del bany en anglès.  És una estona de format tancat ( normalment sempre diem el mateix) i acotada en el temps. Podem triar de fer-ho sempre en anglès o un dia a la setmana.

Potser ara ja se us fa molt pujada, podeu guardar el material i aprofitar les vacances per anar-ho fent.

Us explico el que us facilito :

. 2 enllaços amb vocabulari and audio sobre el bany :

Bathroom vocabulary 1 ( durada del vídeo 2 minuts)

Bathroom vocabulary 2  (durada del vídeo 4 minuts)

. Un enllaç que pertany a una web que es diu : retobilingue.com           . Veureu que per una banda hi ha una dona que parla mexicà ( veureu que hi ha alguna paraula que nosaltres no fem servir però s’entén perfectament en el context) i l’altre persona li respon en anglès. A sota del vídeo están les estructures escrites. La durara del vídeo és de 8 minuts, però a partir del 6 aproximadament és PROPAGANDA , us recomana que us descarregueu una aplicació que és de pagament. PER DESCOMPTAT, NO CAL!

Reto bilingüe-Bath time routine

Tant debò us pugui fer servei en algun moment ! 🙂

SETMANA DEL 18 DE MAIG

Hola famílies!

Estem a la primavera, les flors comencen a obrir-se, les plantes creixen més altes i verdes, el bosc s’omple d’olors …i ara que, ja es pot sortir a passejar, us proposo:

Donar un d’aquests passejos per algun dels boscos, tan xulos i propers, que teniu a casa, això sí bicicletes, portar una bossa o cistella !! perquè la omplirem amb elements de la natura que us anireu trobant pel camí i que us cridin l’atenció (pedres, fulles, rametes d’arbre, flors …)

Amb tot el que porteu al cistell farem la composició d’una paraula, que triareu vosaltres, creant un quadre que a més, si voleu, podreu decorar lliurement estampant al voltant fulles mullades en pintura, o fins i tot les vostres mans, i penjar en el lloc que més us agradi.

Vinga artistes !!

Us deixo alguns exemples:

PERCEPCIÓ I MEMÒRIA VISUAL

Omplim una safata amb objectes dels que tenim a casa (podem començar per 5 i anar augmentant el nombre d’acord juguem més rondes).

La hi mostrarem a el nen/a durant 5 segons (també aniran augmentant a mesura que ho fa la quantitat d’elements, però, en qualsevol cas, no deixar observar més de 10 segons) i tot seguit amaguem la safata.

Traiem un dels elements que hi havia i, quan es torni a ensenyar la safata, han d’identificar l’objecte que falta.

Anirem escrivint la paraula de cada un en un paper per fer una llista d’objectes desapareguts ?.

A jugar !!

 

MÚSICA

 

Aquesta setmana us faré dues propostes de música, podeu triar la que us agradi més!

1.La primera és sobre la cançó d’ “A mi m’agrada passejar”. La lletra és molt senzilla si la volen aprendre, però la idea és passejar i ballar. Els infants poden fer veure que porten una motxilla a l’esquena i que van d’excursió al camp on hi ha diferents floretes.

A la introducció de la cançó poden fer veure que fan la motxilla, i després que se la posen i van a passejar. Quan comença a dir els colors, poden assenyalar a diferents costats, fent veure que veuen flors d’aquell color, i quan diu N’HI HA DE MOLTS COLORS, poden fer una volta amb els braços amunt. Per altra banda, també podeu utilitzar el recurs del power point, on hi ha per ordre els colors que apareixen a la cançó, una diapositiva amb flors blanques, rosa, grogues i de molts colors.

AQUÍ teniu la presentació amb la lletra i les imatges.

-En aquest ENLLAÇ, teniu la cançó amb música, per poder-la escoltar i ballar.

2.La segona proposta és ballar i cantar amb la cançó: “Som els cavallers” (La cançó comença al minut 1’ 40’’).  Teniu la lletra en AQUEST enllaç, tot i que, com veureu, a la cançó de Mainasons no anomenen totes les parts del cos. 

Hi ha altres versions on varia una mica la lletra com ara: SOM ELS CAVALLERS  o  ELS CAVALLERS.

Per últim, AQUÍ podeu veure un vídeo que us he gravat amb una proposta de ball i una pregunta que us llanço al final. Per saber-la, haureu de veure el vídeo!

Aquesta setmana enviar-me un vídeo fent l’activitat que trieu és opcional, ja que entenc que pot portar molta feina. Si ho preferiu, podeu escriure’m per explicar-me com ha anat la proposta, si els ha agradat, què heu fet, etc. 

ESPERO QUE GAUDIU MOLT, UNA ABRAÇADA!

SETMANA DE L’11 DE MAIG

Hola famílies!

Us deixo les recomanacions d’aquesta setmana:

LECTOESCRIPTURA

En aquesta ocasió els proposo un joc de noms encreuats, a veure si trobeu el lloc on va la paraula de cada animal, endavant!!.

Teniu la primera pista, l’elefant que va escrit en el número 6, la resta ho han de col·locar ells/es en el seu lloc ?

Treballarem la discriminació auditiva, discriminació fonològica, identificació paraula d’un dibuix i el control del traç escrivint en espais tancats, així com l’orientació espacial.

MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana no us faig proposta nova, m’agradaria que, fent servir tot el que us he recomanat fins ara, aneu repassant, jugant i interioritzant els conceptes i operacions.

 

PSICOMOTRICITAT

La següent proposta pot ser realitzada dins de casa, o al pati. Podeu adaptar els materials als que tingueu a casa, ah! i molt important … podeu participar tots i totes fent-ho, no només els petits, espero us divertiu.

Posar unes ampolles de plàstic de manera que hagin de passar x elles fent zig zag (es podrà utilitzar qualsevol material que tingui a casa).

A continuació hauran de passar per sota d’un llençol/manta, col·locada sobre alguns elements de casa que tinguin alçada, al sortir del “túnel” saltar per sobre una pila de llibres, i, per acabar han de superar un laberint (fet amb cordes o cintes entrellaçades entre cadires o enganxades d’una paret a una altra amb cinta adhesiva) .

S’ ha de portar un peluix durant tot el recorregut.

Hola Bicicletes, aquesta setmana us proposo les següents activitats :

  • Cançó : “ Days of the Week” .
  • La història de “ The fox and the sour grapes”   
  • Dos jocs : un que repassa els “ feelings” i l’altre sobre els dies de la setmana.Trobareu totes les activitats i enllaços en aquest link ENGLISH AT HOME- ” BICICLETES” 3rd TERM-5th WEEK

Veureu una única diapositiva dividida en dos columnes : a la primera trobeu les introduccions que faig : “ Clink + el que correspongui “ És important utilitzar-les per donar seguretat al nen/a però ho podeu fer vosaltres mateixos o utilitzar el vídeo, el que us vagi millor. Al costat trobareu el link que us portarà a l’activitat.

Podeu deixar els vostres comentaris i l’Amparo me’ls farà arribar. 

https://docs.google.com/presentation/d/1VKoMs1JWC7YwLYfKJY9wV3NC9alYNk4Um9TBUyqvAvg/edit?usp=drive_web

SETMANA DEL 4 DE MAIG

 

Hola famílies!

Continuem avançant i, cada vegada queda menys per tornar a veure’ns a classe, reiterar-vos les gràcies per l’esforç que esteu fens tots, vosaltres i ells/es, en aquest temps.

Us deixo les recomanacions d’aquesta setmana: cliqueu aquí

MÚSICA


SETMANA DEL 28 D’ABRIL

Hola famílies!

Aquesta semana us deixe recomanacions i un experiment:

DIBUIX FIGURA HUMANA

S’ha de dibuixar e ell/a mateix/a, us agrairia que no els feu correccions (li falten els dits, què no te cames?…) sino que m’envieu el que realmente han dibuixat a soles, sense cap indicació.

A través d’aquesta representación gràfica, podem veure com tenen assimilat l’esquema corporal, la creativitat, nivell del dibuix representatiu i de maduració, així com l’estat emocional.

A sota de les recomanacions teniu el model on fer el dibuix.

MATEMÀTIQUES

Us deixe un par de reptes en els que heu de fer ús del vocabulari geomètric i espacial:

  • Amb aquesta activitat pretenem identificar i descriure la posició de diferents objectes.

Pretenc que ells/es utilitzin vocabulari específic per descriure la posició dels objectes (davant-darrere, dins-fora, sobre-sota…).

  • Agafem 3 objectes qualsevol de casa que estigueu segurs que el nen/a sap on els guardeu normalment.

  • Li preguntem a quin lloc de la casa solen estar endreçats. En les seves respostes han de fer servir aquest vocabulari espacial.

Per exemple: “Les claus les endrecem a la capsa que hi ha sobre el moble de l’entrada”, “la forquilla l’endrecem dins del calaix de la cuina”.

  • Un cop identificats i descrits, anem on está l’objecte i comprovem si ho han dit bé.

  • Amb la següent treballarem vocabulari i identificación de figures geomètriques, així com reconeixement de diferents mides i colors.

Farem un dictat geomètric: el podeu fer tots els integrants de la familia junts, cada vegada será un el que digui el dicat (el programador) i la resta els que ho facin (els robots), tenint en compte que ens col.locarem de manera que no es pugui veure el full de la resta de jugadors, però que sí que us pugueu escoltar.

  • Dibuixem i retallem 4 fiqures geomètriques (cercle, quadrat, triangle i rectangle), us deixe a sota un model, però també les pot fer el nen/a en un full, pintar-les i retallar-les.

  • Repartim 1 full en blanc i 1 llapis de cada color als robots (verd, vermell, groc, blau i taronja). I al programador, li donem totes les figures retallades.

  • Expliquem als participants que, a continuació els robots hauran de dibuixar el que el programador dicti.

  • El programador selecciona les 4 peces i les col·loca lliurement sobre el full en blanc (recordeu que la resta de participants no ho pot veure) i dicta la distribución de les figures, exemple: el triangle verd i gran està a sobre del quadrat blau i petit. El cercle vermell i petit està a sobre del triangle verd. Per últim, el quadrat blau petit està a dins del cercle verd gran”.

  • Els robots han de dibuixar el dictat al full en blanc.

  • Un cop acabat el dictat, demanem que mirin els dibuixos i els comparin amb la distribució de les figures del programador.

  • Es pot repetir varies vegades amb diferents distribucions i,que cada vegada sigui un diferent el programador, inclòs el nen/a.

Us agrairia que, en el retorn, em fereu comentaris respecte:

  • Ha identificat correctament totes les figures geomètriques, o pel contrari, li ha costat reconeixer alguna de’elles.

  • Ha fet correctament la representación dibuixada del dictat.

  • Ha confós algún color.

  • Ha fet una descripció correcta d’on es troba l’objecte.

  • Fa servir vocabulari espacial per a descriure la posició de l’objecte.

NOM: ____________________________________

AQUEST SÓC JO:

EXPERIMENT

AIGUA ASCENDENT

Omple dos dels tres gots amb aigua fins a la meitat, i barreja un dels gots amb colorant vermell i un altre amb colorant groc, per exemple, i col·loca els recipients en fila (el buit al mig).

Doblega dos trossos de paper de cuina en quatre parts al llarg, introdueix un dels extrems en el pot amb aigua groga i un altre en el pot buit, i el mateix amb el de l’aigua vermella.

                                 

 

Aquest experiment ens serveix per ensenyar als nens el fenomen de ‘la capil·laritat o acció capil·lar’. Es tracta de la capacitat que tenen els líquids d’ascendir en contra de la gravetat per petits tubets o capil·lars. L’acció capil·lar és la que fa possible que les plantes puguin transportar l’aigua amb els seus nutrients des de les arrels a les fulles.

PROPOSTA D’ANGLÈS

Bicicletes, aquí us deixo el link que us portarà a la proposta d’anglès d’aquesta setmana :

                                    Bicicletes-3rd Term-3ed Week

     . Trobareu :

  • Estructura oral : I am …..
  • Una petita història  de “ Steve & Maggie”
  • Un joc per practicar la numeració 0-10.

El retorn amb les respostes de la següent graella ens les podeu fer arribar a través d’un vídeo, una foto de les preguntes escrites amb les respostes corresponents o un document word a la carpeta del nen/a. Cal marcar les opcions que faci el nen/a i afegir els comentaris que creieu convenients.

Flashcards Feelings

      I AM ….

Action song  Story time : “ the thirsty crow”. Bingo game 

(0-10 /10-20)

La mira amb interès i mostrant bona predisposició
.Intenta reproduir-la
Altres

TERCER TRIMESTRE

Benvolgudes famílies!

Esperem que tots i totes continueu bé.

Comencem el tercer trimestre de manera virtual.

A partir d’ara, us compartirem les tasques setmanals a través del Drive vinculat al correu electrònic de Els Vinyals de cada alumne. Allà hi trobareu la tasca de cada setmana. Cada alumne també tindrà la seva carpeta on anirà guardant la realització de cada tasca.

Heu d’entrar a Google, anar a Gmail i entrar amb el vostre compte de Els Vinyals,  després obrir els correus d’invitació a participar a la classe. Cliqueu “unir-me” i després ja tindreu accés al document general de cada setmana. Vosaltres haureu de penjar el que feu a la vostra carpeta individual.

El primer que us trobareu dins de la vostra carpeta individual és l’autorització per poder fer servir aquest nou correu de Els Vinyals. Haureu d’omplir aquell mateix document.

Sé que són temps complicats, i que cada família teniu una logística diferent, però per a poder fer un seguiment de cada alumne, necessitem que, cada setmana, ens envieu a aquesta carpeta, alguna foto o video de la tasca que us envio. Recordeu que, a partir d’ara i seguint les indicacions dels Departament d’Ensenyament, les tasques seran avaluables.

Si teniu algun dubte, us podeu posar en contacte amb mi per a qualsevol aclariment.

Una abraçada forta a tothom!

SETMANA DEL 20 D’ABRIL

INSTRUCCIONS PER FER LA ROSA DE SANT JORDI

ACTIVITAT LECTOESCRIPTURA

Per aquesta setmana us deixo el següent vídeo del conte de Sant Jordi però feu-lo en audició (minimitzar pantalla i que els nens/es a soles ho escolten, sense veure’l), treballant així l’atenció i comprensió d’escolta.

https://youtu.be/gJGsn6a9Cic

Després d’escoltar-ho m’agradaria responguessin a aquestes qüestions:

PREGUNTES SI NO
LA PRINCESA MATA A EL DRAC
SANT JORDI MATA AL DRAC
SANT JORDI ARRIBA MONTAT EN UN RUC
DE LA SANG DEL DRAC NEIX UNA ROSA
SANT JORDI ES CASA AMB LA PRINCESA

 

Després poden d’escriure de forma lliure (sense ajuda) una frase curta responent a: què hauries fet tu si fossis el drac?, amb la que treballarem la creativitat i escriptura.

ACTIVITATS MATEMÀTIQUES

Collaret de boles

Aquesta setmana reforçarem el concepte de suma amb el collaret. El farem amb10 boles (o qualsevol altre element que es pugui enfilar, tipo botons), el que si és important és que 5 siguin d’un color i 5 d’altre color (si poden ser els colors verd i groc millor, així el relacionen amb els que fem servir a classe), enfilades en un cordill.

Aquestes agrupacions cromàtiques fomenten un comptatge més eficient, per grups en lloc d’unitats. El collaret és un model de representació ordenada dels nombres que els permet visualitzar-los, situar-los i operar-hi.

El collaret SEMPRE ES LLEGEIX D’ESQUERRA A DRETA. Per representar-hi un nombre, per exemple, el 8, hem de separar les primeres 8 boles de les altres.

El collaret és una eina que els ajuda molt a construir el sentit dels nombres i les operacions aritmètiques simples. Així, per cada nombre, aprèn el so i la grafia alhora que el relaciona amb la quantitat que significa el nombre, representada al collaret.

Recomano presentar els nombres un per un i amb molta calma, abordant-los des de totes les perspectives que se’ns acudeixin abans de passar al següent, podem repassar quin nombre teníem abans i el relacionem amb l’actual: el 4 és l’anterior del 5 i el 5 és el següent del 4. Alhora, també podem reflexionar, per exemple, sobre la paritat amb preguntes com “el 5 podem repartir-lo en dos grups de boles iguals?”. També és interessant comparar el nombre amb altres nombres fent servir expressions com “més gran/petit que” a partir de la seva representació al collaret.

  • Digueu-li un nom, ha de col·locar la pinça darrere el nombre dit.
  • El mateix que anteriorment però ampliem, preguntem: quin nombre és l’anterior?, i el següent?, i si anem dos abans, a quin nombre arribem?, i dos després?…
  • Necessitarem 2 pinces de la roba: mostreu-li un nombre (de l’1 al 10), ha d’agafar una de les pinces i col·locar-la darrere del nombre mostrat, després mostreu-li un altre nombre i, ha de col·locar l’altra pinça: exemple si ensenyeu primer el 4 i després el 3.
  • Fer-ho amb diferents nombres.

  • Farem el mateix que anteriorment, però, en aquest cas, li demanem que faci la representació del collaret en paper: 4 + 3= 7.
  • Doneu-li un grapat de cubets, ell/a ho ha de separar en 2 grups i representar-ho després en el collaret amb les pinces i dir a quin nombre ha arribat al final.

Podeu ampliar el collaret i fer-ho fins al nombre 20, però tan sols si els veieu que tenen assolit correctament fins al 10.

MÚSICA

Hola vinyalets i vinyaletes!

Com que aquesta setmana és Sant Jordi, des de música us proposo una cançó que ens parla del cavaller Sant Jordi o una que parla dels diferents personatges. Escolliu la que vulgueu i pengeu  un vídeo ballant i cantant, o un àudio només cantant, a la carpeta del drive, com ho feu amb les altres tasques.

Cançó de Sant Jordi: https://www.youtube.com/watch?v=-4wkoJ_ekBE

Cançó dels personatges: https://www.youtube.com/watch?v=vDOzjj7Hox8&t=16s

També us proposo un repte. Aquests dies m’ha vingut al cap una pregunta però jo no la sé respondre, potser em podríeu ajudar. Com camina el drac de Sant Jordi: lent, ràpid o potser s’arrossega? I el cavaller: li deu costar molt caminar amb l’armadura, o potser no en porta o potser va amb cavall sempre? I per últim, la princesa, com creieu que camina: porta talons i camina lenta o és més d’anar amb vambes per anar a córrer pel poble?

Us proposo que m’envieu el que vosaltres creieu, podeu fer-ho amb un vídeo i si voleu us podeu disfressar, amb un àudio, els pares em poden escriure el que vosaltres creieu, etc. El què us vagi millor!

Per últim, aquí teniu la llegenda de Sant Jordi cantada, amb un final una mica diferent:

https://www.youtube.com/watch?v=WXM3Nw_tJ1E

Espero que gaudiu amb les propostes, una abraçada gegant a tots i totes!

SETMANA DEL 14 D’ABRIL

Hola!

Per aquesta setmana us deixo dos activitats, una de lectoescriptura i altra de matemàtiques ( veureu que hi ha diferents propostes, mínim heu de fer una, però no cal que les feu totes, aneu en funció del que us demana el nen/a ),

 

LECTOESCRIPTURA

Llegir un conte, agafeu un dels que teniu a casa, i que més li agrada al nen/a, després, al igual que fem amb el préstec de llibres que vàrem començar han de:

  • Escriure el títol
  • Noms dels personatges.
  • Inventar-se un altre títol.
  • Fer un dibuix i escriure una paraula de alguna cosa que han dibuixat (l’escriptura d’aquesta paraula ha de ser lliure, sense ajuda)

Amb aquesta activitat treballarem l’expressió escrita, la comprensió del conte i la creativitat, així com l’etapa de lectoescriptura en la que estan.

ACTIVITATS MATEMÀTIQUES

DESCOMPOSICIÓ DE NOMBRES

Ens referim a la descomposició d’un nombre quan parlem de quins nombres, sumats, el formen. Per exemple, una descomposició del 5 és 4 + 1, i una altra és 3 + 2.

 

  • En família, repartim, a cada membre que jugui, una targeta numèrica (de les que vàrem comentar de fer les recomanacions anteriors). Diem un nombre i hem de buscar la parella amb la qual poden sumar, per exemple, 9:

També les representarem en les anomenades, capsetes additives, aquestes capsetes són quadrats amb 3 espais que recullen, en els espais de la part inferior, dos nombres que, sumats, resulten el nombre que hi ha a la part superior :

 

  • Dibuixar capsetes additives i escriure un nombre en la part superior, el nen/a ha d’escriure baix, els 2 nombres que necessiten per arribar al de dalt. Repetir en diferents nombres.
  • Mostrem, per exemple, 5 cubets (o qualsevol altre element) i li demanem que descompongui aquesta quantitat en dues parts en la capseta additiva. Escrivim la resposta en un full també en forma de suma.
  • Repartim un grapat de cubets (o qualsevol altre element), li demanem que trobi totes les maneres de repartir el grapat de cubets que els ha tocat en 2 i omplin tantes capsetes additives com necessiten.

MÚSICA

SETMANES DEL 30 DE MARÇ AL 13 D’ABRIL

GOOGLE CLASSROOM.

Cadascú de vosaltres té un usuari i una contrasenya per entrar a google.

  • usuari: nomcognomcognom@elsvinyals
  • contrasenya: nomcognomcognom (la primera serà aquesta, després google us demanarà que la canvieu)
  • Exemple d’usuari: joseprodriguezdalmau@elsvinyals.cat
  • Exemple de contrasenya: joseprodriguezdalmau

Un cop hagueu entrat a google, heu d’anar a gmail i després obrir els correus d’invitació a participar a classes. Cliqueu unirme i després ja estareu a google classroom. Si no us redirecciona directament a classroom, aneu als quadradets petits de la pantalla superior dreta de google i allà busqueu classroom.

Mireu-vos aquests tutorials que us seran molt útils TUTORIALS CLASSROOM

 

Hola famílies!

Abans de tot, dir-vos que estic encantada en totes les fotos i vídeos que m’esteu enviant, estan fent bona feinada!! Gràcies també per la que esteu fent vosaltres al seu costat.

Us proposo unes recomanacions i activitats per a aquesta setmana, en un arxiu adjunt us envio activitats d’Innovamat  Cliqueu aquí per treballar el càlcul que espero us ajuden. La propera setmana seran activitats per treballar la suma i descomposició de nombres.

Per a treballar en plataforma digital (ordinador, tablet o mòbil) us podeu descarregar l’aplicació BMATH, a través de l’app Store, google play, o directament des de la pàgina d’Innovamat.

També podem continuar treballant la lògica i els conceptes a través de laberints, diferències, series, formes geomètriques, fer manualitats per la motricitat fina… i continuar amb la confecció del diari per a la lectoescriptura.

Com sabeu, a classe portem a terme el projecte de l’aigua, us convido a que busqueu informació amb ells, aquesta setmana sobre: on podem trobar aigua en la terra? i m’envieu el que van descobrint.

Com a novetat us plantejaré un repte cada setmana, el d’aquesta és: fer una paraula (curta) formant, cada lletra, amb els vostres cossos, participant tota la família en realitzar-ho, espero us divertiu fent-lo.

Exemple

La Neus, mestra de música, us envia el següent missatge:

Des de música us proposo que envieu un vídeo o un àudio cantant o ballant algunes de les cançons que us he compartit en aquesta carpeta (us l’adjunto també), o alguna que us agradi. Ho podeu enviar al meu correu: narmeng1@xtec.cat

Es tracta d’utilitzar la música per gaudir i distreure’s una mica en aquests dies a casa. Ànims i una abraçada, artistes! 

La Gemma, mestra d’anglès, també us ha deixat una proposta d’activitats per a fer en ells, us l’adjunto en un arxiu  Cliqueu aquí, li podeu enviar el que feu al correu: gemmalopez@elsvinyals.cat.

Us animo a que feu un planning setmanal (no cal fer de tot tots els dies) i repartir les feines per matèries cada dia i, recordeu, que tot són recomanacions, no són obligatòries.

L’exercici per la motricitat, el temps lliure de joc, lectura conte i fer coses junts tota la família ha de ser diari.

Si teniu qualsevol dubte o apunte que fer, no dubteu en fer-m’ho saber. Moltes gràcies!!!!

MÚSICA:

Cançons per saludar

Ja ve la primavera

La primavera

Marieta balla amb mi

Primavera secret

SETMANA 23 A 27 DE MARÇ

 

Benvolgudes famílies!

Dins de la situació excepcional que estem vivint, segurament hi ha temps per fer i compartir moments junts.

La setmana passada us vaig enviar unes recomanacions per fer des de casa.

M’agradaria que, al llarg d’aquesta setmana, em féssiu arribar alguna foto, petit escrit, dibuix, vídeo… amb tot allò que heu pogut anar fent en relació a aquestes recomanacions.

M’ho podeu fer arribar al següent e-mail: msolive2@xtec.cat. D’aquesta manera podré veure tot el que esteu fent. Segurament tot és molt interessant, tant per a ells, com per vosaltres i per a mi.

Recordar-vos la realització del diari que us vaig comentar també en les recomanacions, serà algo molt xulo de poder compartir t@ts junts quan tornem a l’escola.

Comentar-vos que si entreu a la pàgina d’INNOVAMAT, (com sabeu, en P5 treballem les matemàtiques a través d’aquest projecte) podreu veure un espai,“confimats”, on trobareu un par de propostes interessants per a realitzar amb els vostres fills/es, una és un experiment amb l’aigua que també els vindrà bé per al projecte que estem portant a terme a classe.

Moltes gràcies pel vostre esforç aquestos dies i espero els vostres missatges. Estem en contacte!

Un petó i una abraçada virtual a tots i totes!

SETMANA 16 A 20 DE MARÇ

Benvolgudes famílies,

Espero que tots i totes, grans i petits us trobeu bé.

L’equip de mestres d’educació infantil hem elaborat aquest document amb un recull de propostes perquè pogueu fer amb els vostres fills/es a casa, sempre que les circumstàncies (personals, laborals…) us ho permetin.

Les activitats no s’han de fer pesades, ni una obligació per als nens/es que especialment han de divertir-se. Però, insistim, sempre serà una cosa voluntària, mai una obligació. Esperem que us siguin d’ajuda. 

Confeccionar amb ells/es un horari per ajudar-los a organitzar la jornada: l’hora que s’alcen, quan veuen la tele o juguen.

Intentar consolidar els hàbits d’autonomia: vestir-se i menjar sols, cordar-se les sabates, rentar-se les dents, ensabonar-se sols….

Responsabilitzar-lo d’algunes tasques: guardar els seus joguets, posar taula, llevar taula, posar la seua roba bruta on cal, fer encàrrecs senzills…

  • Pelar fruita amb les mans (mandarines, plàtans…)

  • Fer d’ajudant de cuina (batre ous, posar i remenar una salsa o pasta…)

  • Exercitar la pinça: traspassar cigrons d’un pot a un altre, enfilar macarrons per fer collarets, posar i treure pinces d’estendre la roba en un cartró, enfilar trossets de canyetes de plàstic en un pal de pinxo, fer plastilina…

  • Arrugar, estripar paper

  • Retallar paper vigilant que s’agafin bé les tissores i que es col·loquin correctament les mans

  • Fer tombarelles

  • Pujar i baixar escales alternant els peus

  • Caminar ràpid, lent, seguint la música…

  • Saltar amb els peus junts, a peu coix alternant els peus…

  • Fer equilibris per sobre d’una línia dibuixada o enganxada al terra

  • Jugar a passar una pilota amb les mans i intentar agafar-la.

  • Escoltar música de tot tipus: moderna, clàssica, infantil… ballar

  • Estimular el llenguatge oral, comentant totes les vivències que vagin tenint, mantenint la coherència en el discurs i estructurant les frases de manera correcta.

  • Llegir-los llibres que tinguin interès per a ells/es (per formar futurs bons lectors és molt important que les lectures els interessen des de menuts) després podeu comentar-los, que ells/es vos els conten…. Escriure i llegir davant d’ells els proporciona un model adequat a imitar. No forçar excessivament les situacions quan el nena no està encara preparat.

  • Aprofitar qualsevol ocasió per comptar i descomptar objectes (comptar cap a davant i cap a darrere): els ous que hi ha en una capsa, les creïlles que entren en un quilo, i en un altre quilo, per què no hi ha les mateixes, comptar les fulles d’un conte, comparar quantitats, buscar el números coneguts en els telèfons, catàlegs de preus, fer amb la seua col•laboració la llista de la compra, repassar el tiquet de caixa per veure si està bé…

  • Buscar a casa objectes que tinguin formes de cercle, quadrat, triangle, rectangle i rombe.
  • Jugar amb ell/a a jocs de taula: l’oca, parxís, a les cartes, fer trencaclosques; jugar a jocs de paraules: “paraules que comencen per….., “veig, veig, paraula amagada…..”.
  • Fer algun experiment senzill.

• Anotar els noms dels amics o familiars amb els quals es relacionen, composar-los amb lletres de revistes.

Fer dibuixos variats amb llapis i colors de coses importants que fem o ens passen. Posar-li un títol.

Pintar quadres amb aquarel•les o fer col•lages amb diferents materials.

Retallar objectes o fotos de persones de les revistes o de catàlegs publicitaris: fer composicions lliures, fer-se, ells, trencaclosques….. Pegar-los en algun full.

Dibuixar en el calendari el símbol de l’oratge que fa cada dia.

 

Sempre hem de valorar positivament la tasca realitzada, doncs en tots els casos suposa un esforç per qui la realitza.

Son activitats orientatives. S’ha d’atendre sempre els interessos del nen/a i adaptar-les als esdeveniments puntuals que puguin sorgir dins de l’àmbit familiar.

Agraint la vostra col.laboració en aquests moments excepcionals, estem en contacte per a qualsevol cosa que necessiteu a través del clickedu.

EL MEU DIARI

Triar una llibreta (la poden fer ells/es amb fulls grapats), la grandària que vosaltres vullgueu, i utilitzar un full diferent per a cada activitat que han fet, posant la data, les persones amb qui han compartit el dia, un dibuix al·lusiu, una foto etc…

L’escriptura pot ser amb la vostra ajuda ( sempre fent que pense cada paraula que escriu i les síl·labes que la formen, tant a nivel de grafia com fonètic).

No són necessàries molts fulls, només aquelles activitats que més els hagen cridat l’atenció. D’esta manera podran ensenyar i explicar el seu diari en classe quan tornem.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>