Recomanacions activitats confinament Classe dels Patinets

SETMANA DEL 8 DE JUNY

Bon dia famílies,

Com ja s’acosta el final de curs, m’agradaria que els nens i nenes de la classe dels patinets s’ acomiadessin entre ells d’aquest curs tan atípic. Així doncs us demano que cada alumne s’enregistri en un petit vídeo dient una frase curteta de comiat i pugui desitjar un bon estiu als seus companys. Jo crearé una carpeta al Drive per tal de que ells puguin veure els vídeos de comiat de tots els seus companys i companyes. La data límit per penjar aquests vídeos és el 17 de juny.

D’altra banda, també us proposo una activitat força engrescadora i creativa, han de crear cares a partir de diferents aliments. Aquestes poden ser d’allò més diverses; divertides, monstruoses, cares contentes, enfadades, tristes … allò que la imaginació dels vostres fills vulgui.

Poden fer servir tot tipus d’aliments; fruita, olives, tomàquets, verdures, pa, embotits… el que us vingui millor.

Després han d’escriure en un paper tots els ingredients que han fet servir per crear-lo; 2 tomàquets, 5 macarrons, 1 plàtan…

I després de passar-ho bé, ha menjar-s’ho!!!

Us deixo unes quantes imatges, per si serveixen de font d’inspiració.

 

SETMANA DE L’1 DE JUNY

Hola Patinets!

Aquesta setmana hem començat a fer activitats de comiat pels nens de 6è que l’any vinent no hi seran a l’escola perquè se’n van a l’institut.

Cada any, tots els nens del centre fan un dibuix pels companys més grans. Amb aquests dibuixos es fa un recull que s’entrega a cada alumne de 6è per tal que tingui un record de tota l’escola.

Llavors, aquesta setmana, vosaltres haureu de fer un dibuix ben maco del que vulgueu, decorat com més us agradi, que entregarem, de manera virtual, als nens i nenes de la Classe del Trivial. Podeu escriure-hi alguna paraula per desitjar-los un bon canvi d’etapa. Recordeu posar el vostra nom en el vostre dibuix, perquè puguin saber qui li ha regalat.

Però, atenció… ha de ser un secret! ???

Aquí us deixo l’enllaç a un vídeo que han fet els més grans de l’escola:

 

https://drive.google.com/file/d/10t1f9GDDBDwZ4G4SbNlrXvsXtOYOu3bM/view

 

Música (Neus)

Aquesta proposta serà per formar part d’una activitat conjunta de l’escola on tots els cursos interpretaran la mateixa cançó i es farà un muntatge amb els vídeos dels alumnes. Si voleu participar-hi, us haureu de gravar seguint els passos o la percussió corporal del VÍDEO que us he preparat. Hi ha dues propostes, podeu triar la que us agradi més.

 

UNA ABRAÇADA ARTISTES!

 

SETMANA DEL 25 DE MAIG

Hola famílies,

Aquesta setmana us porto una proposta força divertida, jugar a bitlles.

Es tracta de que creeu les vostres pròpies bitlles, ja sigui amb ampolles de plàstics, amb rotllos de paper, amb cartró, pots, etc… com vulgueu, Imaginació al poder! Decoreu les vostres bitlles, amb pintura, gomets, cinta de colors… , si voleu, a dins hi podeu posar pedretes, sorra, aigua, per tal de que pesin més i sigui una mica més difícil. 

I després, a jugar!  

Podeu anar contant quantes bitlles aneu tirant cada un, i veure qui en tira més.

Si ho voleu complicar encara una mica, li podeu assignar a cada bitlla un número, i mirar qui tira la bitlla amb el número més alt,sumar els números de les bitlles tirades,… tot el que se us acudeixi.

Aquí teniu dos enllaços per veure com podeu fer les bitlles:

A passar-ho bé famílies i afineu punteria!!!

 Anglès (Gemma)

Hola famílies, aquesta setmana us faig una proposta sense data. De fet, us ofereixo un recurs i queda totalment lliure a la vostra elecció i/o disponibilitat utilitzar-ho.

Es tracta de fer la rutina del bany en anglès.  És una estona de format tancat ( normalment sempre diem el mateix) i acotada en el temps. Podem triar de fer-ho sempre en anglès o un dia a la setmana.

Potser ara ja se us fa molt pujada, podeu guardar el material i aprofitar les vacances per anar-ho fent.

Us explico el que us facilito :

. 2 enllaços amb vocabulari and audio sobre el bany :

Bathroom vocabulary 1 ( durada del vídeo 2 minuts)

Bathroom vocabulary 2  (durada del vídeo 4 minuts)

 Un enllaç que pertany a una web que es diu : retobilingue.com           . Veureu que per una banda hi ha una dona que parla mexicà ( veureu que hi ha alguna paraula que nosaltres no fem servir però s’entén perfectament en el context) i l’altre persona li respon en anglès. A sota del vídeo están les estructures escrites. La durada del vídeo és de 8 minuts, però a partir del 6 aproximadament és PROPAGANDA , us recomana que us descarregueu una aplicació que és de pagament. PER DESCOMPTAT, NO CAL!

Reto bilingüe-Bath time routine 

 

Tant debò us pugui fer servei en algun moment ! 🙂

SETMANA DEL 18 DE MAIG

Hola famílies

Aquesta setmana us porto una activitat de discriminació visual. En una safata es col·loquen alguns elements, que el vostre fill o filla hauran de mirar i intentar memoritzar. Després, sense que ho vegin, s’ha de treure un d’aquests objectes. Es tracta de que diguin quin element és el que falta a la safata. Quants més elements hi hagi a la safata, més dificultat hi haurà. Així que decidiu vosaltres, quant dificil li voleu posar.  Els que vulguin, poden escriure el nom de l’objecte que falta en un paper.

 

Per altra banda, els proposo que experimentin amb elements naturals, i creïn o bé, una mandala, el seu nom o un dibuix. Podeu aprofitar les sortides diàries que feu, per recopilar elements com ara pals, pedres, fulles, flors, etc. i es tracta de que utilitzin la seva capacitat artística per crear amb elements de la natura, i sobretot que gaudeixin molt.

Música (Neus)

Aquesta setmana la proposta de música és sobre la cançó d’ “A mi m’agrada passejar”. La lletra és molt senzilla si la volen aprendre, però la idea és passejar i ballar. Els infants poden fer veure que porten una motxilla a l’esquena i que van d’excursió al camp on hi ha diferents floretes.

A la introducció de la cançó poden fer veure que fan la motxilla, i després que se la posen i van a passejar. Quan comença a dir els colors, poden assenyalar a diferents costats, fent veure que veuen flors d’aquell color, i quan diu N’HI HA DE MOLTS COLORS, poden fer una volta amb els braços amunt. Si cliqueu AQUÍ, hi ha un vídeo on us ho ensenyo. Per altra banda, també podeu utilitzar el recurs del Power Point, on hi ha per ordre els colors que apareixen a la cançó, una diapositiva amb flors blanques, rosa, grogues i de molts colors.

AQUÍ teniu la presentació amb la lletra i les imatges.

-En aquest ENLLAÇ, teniu la cançó amb música, per poder-la escoltar i ballar.

Aquesta setmana enviar-me un vídeo fent l’activitat és opcional, ja que entenc que pot portar molta feina. Si ho preferiu, podeu escriure’m per explicar-me com ha anat la proposta, si els ha agradat, què heu fet, etc.

ESPERO QUE GAUDIU MOLT, UNA ABRAÇADA ARTISTES!

 

SETMANA DE L’11 DE MAIG

Bon dia famílies,

Aquesta setmana, els proposo una activitat de lectoescriptura força engrescadora. Primerament haureu de posar un munt de lletres dins d’una bossa o caixa on no es vegi el que hi ha dins. Després els vostres fills i filles hauran d’anar traient les lletres, sense mirar, i les hauran de dibuixar amb el dit dins d’una safata amb farina, pa ratllat, amb escuma d’afeitar o dels cabells, o amb algun material que tingueu per casa que permeti dibuixar i esborrar tantes vegades com calgui. I un cop l’ hagin dibuixat hauran de dir dues paraules que comencen per aquella lletra.

També us proposo que els vostres fills i filles realitzin un circuit de psicomotricitat.El podeu crear vosaltres o us poden ajudar ells a crear-lo. El podeu fer com vulgueu, però que sigui variat, per exemple, que hagin de correr, saltar amb els dos peus junts o a peu coix, passar per damunt i/o per sota d’alguna cadira o d’algun altre objecte, que hagin d’encistellar algun objecte a algun lloc, etc. Tot el que se us acudeixi, que sigui engrescador i que gaudeixin a l’hora de fer-lo.

Anglès (Gemma)

Hola Patinets, aquesta setmana us proposo les següents activitats :

  • La cançó del Weather.
  • La història de “ Cha Cha” i el seu dinosaure mascota.
  • Un memory game sobre el Weather.

 

Aquí us deixo el link:  ENGLISH AT HOME ” PATINETS” 3rd TERM-5th WEEK

 

Veureu una única diapositiva dividida en dos columnes : a la primera trobeu les introduccions que faig : “ Clink + el que correspongui “ És important utilitzar-les per donar seguretat al nen/a però ho podeu fer vosaltres mateixos o utilitzar el vídeo, el que us vagi millor. Al costat trobareu el link que us portarà a l’activitat.

 

Podeu deixar els vostres comentaris i l’Esther me’ls farà arribar.

 

SETMANA DEL 4 DE MAIG

Hola famílies,

Primerament us deixo una activitat matemàtica. Amb aquesta activitat vull treballar la descomposició numèrica, i es tracta de que pensin quines possibilitats hi ha per poder arribar al número indicat. Inicialment es mostra quin número volem que descomposi, del 1 al 5, i ells han de trobar quines combinacions poden fer per tal d’arribar a dit nombre. Us deixo un exemple.

Ho podeu fer amb cartes del UNO, dibuixant vosaltres mateixos els números inicials en paper o amb algun altre material reciclat, això ho podeu fer com millor us vagi.

Per tal de que ells busquin i descobreixin les diferents combinacions possibles, aquí ho veiem amb fitxes de dominó, però si no en teniu, podeu fer servir dos daus, o taps d’ampolla, o pinces, aquí imaginació al poder.

 

D’altra banda, us proposo una activitat on han de descobrir aquesta paraula xifrada.

Per tal de poder desxifrar aquest mot secret, hauran d’utilitzar l’abecedari xifrat que us deixo en aquest enllaç Els vostres fills i filles han d’anar buscant les imatges i descodificant-les, escrivint han d’escriure les lletres amagades darrera d’aquestes imatges fins trobar que volen dir totes aquestes imatges.

MÚSICA ( Neus)


Des de música, aquesta setmana us proposo una audició que es titula: “El vol del borinot“, ja que cada cop fa més bon temps i surten insectes, com ara el borinot.

Sabeu què és un borinot? És un insecte que s’assembla molt a l’abella. Aquesta audició la va escriure un músic que es deia Rimski-Kórsakov (quin nom més estrany no?) fa molts anys, a Rússia.

Us atreviu a dibuixar el vol del borinot? Només cal que agafeu qualsevol material que serveixi per escriure o pintar i un full, una cartolina, o alguna base on dibuixar-lo. Us proposo que poseu la peça del vol del borinot i, mentre l’escolteu, traceu el vol que aneu sentint. Quan acabi la cançó, on us hàgiu quedat del traç, podeu dibuixar el borinot.

Un cop ho tingueu fet, feu una foto i ho pengeu a la vostra carpeta del Drive.

Ja tinc ganes de veure els vostres vols i borinots.

Una abraçada i ànims músics.

SETMANA DEL 27 D’ABRIL

Hola Patinets,

Una de les tasques que heu de fer aquesta setmana és la de dibuixar-vos a vosaltres mateixos. Ja sabeu com l’heu de fer. Us heu de dibuixar, pensant en totes les parts del cos que teniu, intentant no deixar-vos cap.  Dibuixeu amb un retolador negre, i sense pintar-lo, d’acord?? així s’aprecien millor els detalls del dibuix.

També us proposo un experiment molt xulo i vistós, amb un toc de màgia. Es tracta de pintar la llet i veure com es mouen els colors. 

 

Experiment – Pintem la llet

 

MATERIAL:

  • Llet   (en aquest cas he utilitzat sencera. Depenen de la llet que utilitzeu els resultats poden variar).
  • Un bol transparent
  • Colorant alimentari (jo he utilitzat el líquid)
  • Sabó de rentar els plats
  • Bastonet per les orelles
L’EXPERIMENT PAS A PAS:

1.Agafem el bol transparent i li afegim llet. Esperem a que la llet deixi de moure’s i de fer bombolles.

2. Afegim els colorants. Si poseu força del groc, vermell i blau, s’aprecia molt bé la creació de nous colors amb la mescla d’aquests.

3. Agafem el bastonet de les orelles i el “suquem” al sabó de rentar els plats.

4. I ara comença la màgia! Hem de tocar la llet amb el colorant alimentari amb el bastonet ple de sabó de renta els plats. Estigueu ben atents que la reacció és ben ràpida!

5. El colorant alimentari s’escampa per la llet formant formes ben boniques.

6. I si aneu movent el bastonet amb sabó per la llet el colorant es segueix movent.

7. Si veieu que la reacció para podeu utilitzar un altre bastonet amb sabó per a què la reacció torni a sorgir (però serà molt és lleu). 

*Si poseu molt colorant alimentari, proveu en deixar un cotó ben mullat al mig, la pintura comença a ballar.

EXPLICACIÓ DE LA REACCIÓ:

Explicada d’una manera molt senzilla i planera aquesta reacció esdevé quan juntes un líquid amb greix (com és la llet) amb un altre que treu el greix (com és el sabó de rentar els plats). I els moviments que fan els colorants amb la llet són tan bonics i impressionants que els nens i nenes es quedaran bocabadats! A més és tan senzill de fer que podeu repetir l’experiment!

ANGLÈS (Gemma)

 

Patinets, aquí us deixo el link que us portarà a la proposta d’anglès d’aquesta setmana :

                                    Patinets- 3rd Term-3rd Week

     . Trobareu :

  • La cançó del “ Weather” del 3r Trimestre.
  • Una petita història  de “ Steve & Maggie”
  • Un joc per practicar la numeració 0-10.

 

El retorn amb les respostes de la següent graella ens les podeu fer arribar a través d’un vídeo, una foto de les preguntes escrites amb les respostes corresponents, un document Word… a la carpeta del nen/a. Cal marcar les opcions que faci el nen/a i afegir els comentaris que creieu convenients.

 

Cançó “ Weather” “Steve & Maggie” Joc de numeració

“Bingo”

La mira amb interès i mostrant bona predisposició
.Intenta reproduir-la
Altres

 

TERCER TRIMESTRE

Benvolgudes famílies!

Esperem que tots i totes continueu bé.

Comencem el tercer trimestre de manera virtual.

A partir d’ara, us compartirem les tasques setmanals a través del Drive vinculat al correu electrònic de Els Vinyals de cada alumne. Allà hi trobareu la tasca de cada setmana. Cada alumne també tindrà la seva carpeta on anirà guardant la realització de cada tasca.

Heu d’entrar a Google, anar a Gmail i entrar amb el vostre compte de Els Vinyals,  després obrir els correus d’invitació a participar a la classe. Cliqueu “unir-me” i després ja tindreu accés al document general de cada setmana. Vosaltres haureu de penjar el que feu a la vostra carpeta individual.

El primer que us trobareu dins de la vostra carpeta individual és l’autorització per poder fer servir aquest nou correu de Els Vinyals. Haureu d’omplir aquell mateix document.

Sé que són temps complicats, i que cada família teniu una logística diferent, però per a poder fer un seguiment de cada alumne, necessitem que, cada setmana, ens envieu a aquesta carpeta, alguna foto o video de la tasca que us envio. Recordeu que, a partir d’ara i seguint les indicacions dels Departament d’Ensenyament, les tasques seran avaluables.

Si teniu algun dubte, us podeu posar en contacte amb mi per a qualsevol aclariment.

Una abraçada forta a tothom!

SETMANA DEL 20 D’ABRIL

INSTRUCCIONS PER FER LA ROSA DE SANT JORDI

Bon dia Patinets.

 Aquesta setmana celebrem Sant Jordi, i com és una diada molt especial recordarem la seva llegenda. 

Heu d’enviar-me un vídeo explicant-me vosaltres a mi, la llegenda de Sant Jordi, i escriure en un paper els noms dels personatges, aquest cop, sense copiar, només d’oïda. 

Us deixo alguns enllaços del conte, per si voleu recordar-lo, abans d’explicar-me’l.

https://www.youtube.com/watch?v=gJGsn6a9Cic

https://www.youtube.com/watch?v=detf2kH7PY0

https://www.youtube.com/watch?v=IAJ8-pxoBAU

Per altra banda, vull que jugueu al joc de “la Rosa i les seves fulles”. Per començar heu de fer, o dibuixar una rosa (que podeu aprofitar la feu per la iniciativa de l’escola) i heu de fer 6 fulles, Després llenceu un dau, conteu els puntets, per saber quin és el número que ha sortit, i afegiu a la rosa, tantes fulles com el nombre que diu el dau.  Per poder veure com jugueu, que els vostres pares o mares, us gravin en vídeo jugant i m’ho facin arribar al Drive.

Desitjo que gaudiu de les activitats Patinets!!

MÚSICA

Hola vinyalets i vinyaletes!

Com que aquesta setmana és Sant Jordi, des de música us proposo una cançó que ens parla del Sol per Sant Jordi i es diu “SURT SOL SOLET” o la cançó del cavaller Sant Jordi. Podeu penjar un vídeo a la carpeta del drive on pengeu les tasques, cantant i ballant, o si ho preferiu, un àudio només cantant.

Aquí teniu dos enllaços de diferents vídeos de la cançó de “SURT SOL SOLET”:

https://www.youtube.com/watch?v=–XpiQkdMuY

https://www.youtube.com/watch?v=DBhCgZQr6Ls

Aquí teniu l’enllaç al vídeo de la cançó del cavaller Sant Jordi:

https://www.youtube.com/watch?v=-4wkoJ_ekBE

També us llanço un repte. Aquests dies m’ha vingut al cap una pregunta però jo no la sé respondre, potser vosaltres em podríeu ajudar. Com camina el drac de Sant Jordi: lent, ràpid o pot ser s’arrossega? I el cavaller: li deu costar molt caminar amb l’armadura, o potser no en porta o potser va amb cavall sempre? I per últim, la princesa, com creieu que camina: porta talons i camina lenta o és més d’anar amb bambes per anar a córrer pel poble?

Us proposo que m’envieu el que vosaltres creieu, podeu fer-ho amb un vídeo i si voleu us podeu disfressar, amb un àudio, els pares em poden escriure el que vosaltres creieu, etc. El què us vagi millor!

Per últim, aquí teniu la llegenda de Sant Jordi cantada, amb un final una mica diferent:

https://www.youtube.com/watch?v=WXM3Nw_tJ1E

Espero que gaudiu amb les propostes, una abraçada gegant a tots i totes!

 

SETMANA DEL 14 D’ABRIL

Hola famílies,

Desitjo que tots continueu bé.

 

Aquí teniu l’activitat que han de dur a terme els vostres fills i filles aquesta setmana.

Consisteix en que visualitzin el conte “Vull portar arracades” d’una mà de contes, i que després facin un dibuix relacionat amb el que han entès de la història. Alhora, a la part superior del dibuix, han de posar títol del conte.

Si cliqueu el següent enllaç, el poden veure directament. https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/vull-portar-arracades/video/6029395/

 

Amb aquesta activitat el que es pretén treballar és la comprensió del conte, la copia de manera autònoma del títol i la creativitat mitjançant el dibuix.

 

Desitjo que els agradi i gaudeixin de l’activitat.

 

Seguim en contacte.

Una abraçada.

MÚSICA 

SETMANES DEL 30 DE MARÇ AL 13 D’ABRIL

GOOGLE CLASSROOM.

Cadascú de vosaltres té un usuari i una contrasenya per entrar a google.

  • usuari: nomcognomcognom@elsvinyals
  • contrasenya: nomcognomcognom (la primera serà aquesta, després google us demanarà que la canvieu)
  • Exemple d’usuari: joseprodriguezdalmau@elsvinyals.cat
  • Exemple de contrasenya: joseprodriguezdalmau

Un cop hagueu entrat a google, heu d’anar a gmail i després obrir els correus d’invitació a participar a classes. Cliqueu unirme i després ja estareu a google classroom. Si no us redirecciona directament a classroom, aneu als quadradets petits de la pantalla superior dreta de google i allà busqueu classroom.

Mireu-vos aquests tutorials que us seran molt útils TUTORIALS CLASSROOM

RECOMANACIONS DE PROPOSTES PELS PATINETS

Bon dia i bona setmana, famílies. Tal i com us he comentat en el vídeo, us deixo algunes recomanacions que podeu fer i així anar repassant tot el que han après fins ara a l’escola, i a l‘hora, passar-ho bé!

Experiment

Coronavirus. En un recipient, poseu aigua i un munt de pebre molta (que simularà els virus que tenim a les mans), després suqueu un dels vostres dits en sabó, i de seguit mulleu el dit en l’aigua amb la pebre i veureu el que succeeix i  la gran importància de rentar-se molt bé les mans amb sabó, sobretot aquests dies on el coronavirus està present.

Logicomatemàtica

Classificació d’objectes. Traiu mitjons de diferents estampats que teniu endreçats i els repartiu per a tota la casa. Els petits els han de buscar i trobar la seva parella.

Dibuixem nombres. Ompliu una bandeja o recipient de sal, farina, sorra… Els nens i nenes han de dibuixar el número que li indiquem i omplir-lo de llenties. (0-5)

Lectoescriptura.

Casa de les lletres. Busqueu un pot o capsa, aquest serà la “casa de les lletres”. A cada pot o capsa li assigneu una lletra i dins guardeu els objectes que trobeu per casa que comencen per aquella lletra.

Llegir i Crear contes. Dels contes que tingueu a casa, els vostres fills i filles poden canviar el final, inventar alguns altres personatges, escriure el títol del conte i dels seus personatges, que ells us expliquin el conte…

Motricitat fina

Traspassem canyetes. Feu forats a diversos rotllos de paper higiènic que podeu haver decorat prèviament. Després teniu que aconseguir passar les canyes per tots els forats. Quan més forats, més complicat

Art

Crear un  mico. Aprofitant el nostre projecte de com s’ abriguen els micos, amb els materials que disposeu a casa podeu crear un mico. Us adjunto un document on teniu 4 propostes que podeu fer, així teniu algunes idees, però si en teniu alguna altra, també la podeu fer. Tot és tenir imaginació i ganes. Cliqueu aquí per veure la proposta.

Música

La Neus us diu:

Des de música us proposo que envieu un vídeo o un audio cantant o ballant algunes de les cançons que us he compartit en aquesta carpeta https://drive.google.com/open?id=17N0BzUSYbZxcYIQi5TXF2sdKRp2T31l-   o alguna que us agradi. Ho podeu enviar al meu correu: narmeng1@xtec.cat

Es tracta d’utilitzar la música per gaudir i distreure’s una mica en aquests dies a casa. Ànims i una abraçada, artistes!

Anglès

La Gemma diu:

Des d’anglès us he preparat una presentació cliqueu aquí que inclou vídeos i links per tal d’intentar repassar el que seria una sessió a l’aula molt simplificada. Desitjo que sigui de

l’interès de tots/es !

Em podeu enviar vídeos ( no més de 30 segons perquè sinó tenim problemes al carregar-los) o unes línies a aquest correu per fer el feedback: glopez24@xtec.cat

 

A seguir fent-ho igual de bé que fins ara, patinets!

Seguim en contacte. El  correu electrònic l’he canviat per centralitzar millor tots els mails que m’envieu. L’actual és: esthergonzalez@elsvinyals.cat

 

Una abraçada i salut famílies!

SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ

 Benvolgudes famílies!

Dins de la situació excepcional que estem vivint, segurament hi ha temps per fer i compartir moments junts.

La setmana passada us vaig enviar unes recomanacions per fer des de casa.

M’agradaria que, al llarg d’aquesta setmana, em féssiu arribar alguna foto, petit escrit, dibuix, vídeo… amb tot allò que heu pogut anar fent en relació a aquestes recomanacions.

M’ho podeu fer arribar al següent e-mail: egonz28@xtec.cat.  D’aquesta manera podré veure tot el que esteu fent. Segurament tot és molt interessant, tant per a ells, com per vosaltres i per a mi.

Espero els vostres missatges. Estem en contacte! 

Un petó i una abraçada virtual a tots i totes!

SETMANA 16 AL 20 DE MARÇ

RECOMANACIONS FAMÍLIES P4 (PATINETS)

Benvolgudes famílies,

Espero que tots i totes, grans i petits us trobeu bé.

L’equip de mestres d’educació infantil hem elaborat aquest document amb un recull de propostes perquè pogueu fer amb els vostres fills/es a casa, sempre que les circumstàncies (personals, laborals…) us ho permetin. Les activitats no s’han de fer pesades, ni una obligació per als nens/es que especialment han de divertir-se. Però, insistim, sempre serà una cosa voluntària, mai una obligació.

Esperem que us siguin d’ajuda.

  • Treure’s la roba deixant-la endreçada i posar-se-la sense ajuda

  • Posar-se i treure’s les sabates. Endreçar-les

  • Mocar-se sol/a

  • Rentar-se les mans sol/a

  • Cordar i descordar botons

  • Cordar i descordar cremalleres

  • Ordenar les seves coses, les seves joguines…

  • Intentar mantenir una rutina al llarg del dia. Podeu elaborar amb els vostres fills/filles un horari per ajudar-los a organitzar la jornada, (quan esmorzen, quan veuen la tele, a quina hora dinen…)

  • Respectar les normes de convivència

  • Participar en les activitats quotidianes, que parin i desparin taula, que ens ajudin a fer el llit o a estendre la roba…

  • Demanar la seva participació en la presa de decisions que afecten a tots els membres de la família i que ell/ella pugui entendre; triar una pel·lícula, un joc, a quina hora… i raonar les respostes si no són les adequades.

  • Pelar fruita amb les mans (mandarines, plàtans…)

  • Fer d’ajudant de cuina (batre ous, posar i remenar una salsa o pasta…)

  • Explicar fets viscuts mantenint la coherència en el discurs i estructurant les frases de manera correcta

  • Fer tombarelles

  • Pujar i baixar escales alternant els peus

  • Caminar ràpid, lent, seguint la música…

  • Saltar amb els peus junts, a peu coix alternant els peus…

  • Fer equilibris per sobre d’una línia dibuixada o enganxada (feta amb cinta, paper…) al terra

  • Jugar a passar una pilota amb les mans i intentar agafar-la (pel terra, per sobre del cap…)

  • Xutar una pilota alternant els peus

  • Fer jocs tradicionals (saltar a la corda, fet i amagar, la xarranca…)

  • Ballar

  • Cantar cançons

  • Gaudir d’ audicions de música diversa; moderna, clàssica, infantil…

  • Dibuixar i pintar amb diferents materials (ceres toves, ceres dures, pintura, aquarel·les, retoladors, …) Poden fer dibuixos de coses importants que passen o fan a casa i posar-li un títol.

  • Jugar a jocs de taula (oca, dominó, memory, jocs de cartes…) fer encaixos, puzzles, construccions…

  • Jugar a jocs de paraules, al “veig veig”, paraules encadenades…

  • Bufar espelmes, bombolles de sabó, una pilota de paper…

  • Fer diferents moviments i sorolls amb la boca (llengua, llavis, dents, galtes…)

  • Repetir onomatopeies d’animals, transports…

  • Escoltar i mirar contes, explicats pels adults i també pels infants

  • Exercitar la pinça: traspassar cigrons d’un pot a un altre, enfilar macarrons per fer collarets, posar i treure pinces d’estendre la roba en un cartró, enfilar trossets de canyetes de plàstic en un pal de pinxo, fer plastilina…

  • Arrugar, estripar paper

  • Buscar lletres (ordinador, revistes, diaris…) en lletra de pal i confegir el seu nom, el de membres de la família, el de companys de classe, de personatges de contes, de dibuixos…

  • Confegir paraules

  • Copiar i escriure números de telèfons, preus de catàlegs…

  • Comptar objectes aprofitant qualsevol ocasió (1,2,3,4,5)

  • Fer exercicis senzills de càlcul mental (1, 2, 3,4,5)

  • Relacionar els objectes amb la seva grafia (1, 2, 3,4,5)

  • Buscar objectes que tinguin formes de cercle, quadrat, triangle i rectangle

  • Retallar objectes o fotos de persones de les revistes o catàlegs publicitaris i fer composicions lliures i enganxar-les a un paper, o crear trencaclosques…

  • Decorar el seu nom i cognom: gomets, enganxines, plastilina, papers de diari…

Sempre hem de valorar positivament la tasca realitzada, doncs en tots els casos suposa un esforç per qui la realitza.

Son activitats orientatives. S’ha d’atendre sempre els interessos del nen/a i adaptar-les als esdeveniments puntuals que puguin sorgir dins de l’àmbit familiar.

 

Agraint la vostra col.laboració en aquests moments excepcionals, estem en contacte per a qualsevol cosa que necessiteu a través del clickedu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>