Com treballem a El Segrià

PROJECTE D’ EMPRENEDORIA , LA COOPERATIVA ESCOLAR

Benvolgudes famílies,

El curs passat va ser l’ any del Cooperativisme. És per això que la nostra escola va decidir fer el projecte EME (emprendre a la meva escola) cooperativa escolar on van participar molt activament tots els nens i nenes de tots els cursos.

El projecte , és un programa educatiu dirigit a l’ alumnat d’ Educació Primària, en el que durant el curs escolar, els alumnes/as creen i gestionen una Cooperativa escolar en la que fabriquen productes que una vegada a l’ any venen en un mercat de la seva localitat i un altre en el centre. Amb els diners recaptats l’ alumnat decideix a que els vol dedicar però , ha de donar un 10% a una ONG que es decideixi.

Cada soci/a cal que ompli la fitxa de registre i aporti un capital inicial de 3€ que desprès recuperarà a l’acabament del curs.

La Fundació del Món Rural en recolza i ajuda al llarg de tot el procés .

Atès que és un Projecte molt competencial, el Claustre de Mestres de l’ Escola ha considerat molt interessant continuar incloure’l dins de l’ aprenentatge del alumnat per que :

EME afavoreix el desenvolupament de competències associades a la comunicació, l’ anàlisi de l’ entorn físic, la creació, la convivència i la ciutadania. De forma transversal es desenvolupa en les diferents àrees de coneixement del currículum de Primària, facilitant l’ adquisició de totes les competències bàsiques identificades per l’ Unió Europea:
– Competència de comunicació lingüística.
– Competència Matemàtica.
– Competència en el coneixement e interacció en el Món Físic.
– Tractament de l’ Informació i competència digital.
– Competència social i ciutadana.
– Competència cultural i artística.
– Competència per aprendre a aprendre.
– Autonomia e iniciativa personal.
EME proposa una metodologia on l’ alumnat és el protagonista i centre del seu propi aprenentatge. Es basa en un treball des de la pràctica on l’ aprenentatge és actiu, cooperatiu i significatiu.
ELS OBJECTIUS DEL PROJECTE SON:

Aprendre les característiques d’ una Cooperativa Escolar.
Establir el passos a seguir per constituir la Cooperativa.
Aprendre a prendre decisions en assemblea i/o petits grups de treball
A la nostra escola també participarà en el projecte l’ alumnat d’ Educació Infantil hi col·laborarà en aquelles coses que siguin capaços de fer al seu nivell.

PRODUCTES ELABORATS I PROCÈS

DECISIONS FINALS DE L’ ALUMNAT COOPERATIVA LLÍVIA COOP :

Recompte dels beneficis que es dedicaran a :

1.- Retorn del capital inicial a cada soci/a

2.- Donar el 10% dels beneficis a una ONG : Banc d’aliments de Lleida

3.- Adquisició de materials pel pati de l’ escola: pilotes variades per a totes les aules.

4.- ACTIVITAT FINAL de curs :

– Esmorzar per a tots els socis/es

– Llogar una empresa per a :

Actuació de màgia , inflable , estirar la corda, pintar la cara i el cabell , globus ….

L’activitat va anar molt bé, hi havia una mica de tot: . Els nens i nenes van disfrutar molt i van tenir un bon acomiadament del curs.

La Cooperativa ha arribat al final amb èxit