Visitem les clavagueres

Aquest any, hem començat el tercer trimestre fent una visita als soterranis de la nostra ciutat: les clavegueres!!!

Gràcies als treballadors i treballadores del clavegueram, que ens van oferir una breu explicació sobre la seva història com a sistema de sanejament, així com sobre la magnitud de la xarxa actual, que supera els 1.600 km de túnels.

Un cop a l’interior, en un tram habilitat i il·luminat per a les visites a l’altura del passeig de Sant Joan, vam poder conèixer de prop les diferents parts de la infraestructura. També vam observar com desemboquen les aigües residuals procedents de cada finca, taller o empresa, les rampes esglaonades dels embornals i els pous de registre amb les seves grapes. Igualment, vam poder veure tota la xarxa de fibra òptica que ens permet que l’internet arribi arreu de la ciutat.

També, ens van explicar quins són els principals problemes que pot presentar la xarxa i com es gestionen i vam fer una activitat per discernir quines coses podem tirar pel vàter i quines no. Sabeu que els cabells no es dissolen i tampoc es poden tirar pel vàter?

La pudor ens va acompanyar durant tota la visita i algun animaló urbà també es va afegir a la visita.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut