Ahir, 29 de gener, l’alumnat de 1r d’ESO va representar el nostre centre en l’acte commemoratiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), celebrat al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.
L’esdeveniment, en què han participat altres escoles de la ciutat, ha estat el resultat de setmanes de reflexió i treball sobre la cultura de la pau i la resolució pacífica de conflictes. Els nostres alumnes han presentat els seus treballs juntament amb altres centres, compartint les seves idees i experiències.
La jornada ha començat a la Plaça Sant Jaume, on els alumnes han estat rebuts i han participat en dinàmiques grupals sobre convivència. Després, al Saló de Cent, han assistit a l’acte central presidit per l’alcalde Jaume Collboni, qui ha destacat la importància de l’educació en la construcció d’una societat més justa i pacífica.
Un dels moments més especials ha estat la interpretació musical en directe i la projecció d’un vídeo recopilatori amb els treballs realitzats pels diferents centres. Per finalitzar, s’ha fet una fotografia de grup com a record d’aquesta experiència d’aprenentatge compartit.
Des de l’Institut Escola Elisenda de Montcada, seguim compromesos amb l’educació en valors i la construcció d’un món més pacífic.


