Projecte Educatiu de Centre (PEC)

L’escola EL FAR és un centre de titularitat pública que es defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi i recull els principis rectors i de caràcter propis de l’escola publica catalana del sistema educatiu.

TRETS D’IDENTITAT DEL PEC

L’Escola EL FAR

1. Forma persones autònomes, responsables, amb criteri propi i valors ètics
  2. Forma persones per conviure amb respecte, comprensió, pau i harmonia amb tothom i amb l’entorn
  3. Forma persones que aprenguin a conèixer i a fer
  4. Protegeix l’equitat, la inclusió, l’excel·lència i la igualtat de gènere
  5. 5.Vetlla per la millora continua dels professionals
  6. Està al costat de les famílies en l’educació dels seus fills

OBJECTIUS DEL PEC

1Actualitzar el Projecte educatiu del centre perquè la nostra escola esdevingui en els seus principis i a la pràctica una ESCOLA DEL SEGLE XXI i fer-ne la difusió a l’entorn.

1. Consolidar un Projecte plurilingüe que tingui  la llengua catalana com a llengua efectiva de comunicació i l’alumnat avanci el màxim possible en els domini de les tres llengües: Català, Castellà i Anglès
  2. Incrementar les vocacions científiques dels nostres alumnes així que l’alumnat avanci en la comprensió i el respecte a l’entorn natural i social  i a la sensibilitat artística  i sostenibilitat
  3. Dotar als nostre alumnat de la formació necessària per utilitzar  les noves tecnologies i el seus ús responsable en col·laboració amb les famílies
  4. Ampliar els aprenentatges competencials de l’alumnat amb l’increment de l’aprenentatge cooperatiu en el treball per  projectes i les pràctiques d’autoavaluació i coavaluació.
  5. Avançar en la promoció de l’autonomia, educació emocional, l’emprenedoria   i l’autoestima de l’alumnat.
  6. Reforçar les pràctiques inclusives i el pensament crític perquè cada alumne pugui donar al màxim
  7. Augmentar els lligams de convivència entre tots els membres de la comunitat escolar perquè les relacions humanes siguin gratificants.
  8. Col·laborar amb les famílies fent-les sentir partícips dels aprenentatges dels seus fills
  9. Mantenir la motivació dels membres de la comunitat escolar (professorat, alumnat, famílies, PAS, TEI, serveis,etc.) l’obertura als nous reptes i oportunitats d’innovar i l’avaluació per rectificar, sempre que calgui.

Podeu accedir al document extens en aquest enllaç , PEC 2021 o clicant damunt l’imatge